با خوردن این غذاها از بدبینی خلاص شوید

هیچ وقت درباره کارهایتان، نقشه هایتان، آینده تان و هدف هایتان با افراد بدبین مشورت نکنید چون فقط به شما نکات منفی و شکست آفرین و انجام نشدنی را تذکر خواهند داد و اغلب آنقدر در این کار اصرار می ورزند که شما را از اصل قضیه پشیمان می کنند و شما تصور خواهید کرد قدم گذاشتن در آن راهها آن چنان شما را با موانع سخت و غیرقابل حل روبه رو خواهد کرد و آنچنان به شما ضرر خواهد زد که به هیچ رو قابل اصلاح و ترمیم نخواهد بود.

البته ذکر مشکلات هرکار به شخصی که طالب مشورت است بد نیست ولی نه این که انسان فقط به شرح نقطه های شکست و عدم موفقیت آن اشاره کند و کوچکترین مطلبی راجع به فواید و ثمرات و اثرات مثبت آن فکر یا طرح بیان نکند. البته شناخت افراد بدبین از قبل، کارمشکلی است و تا انسان یکی دو بار با آنها تماس نداشته باشد نمی تواند به این موضوع و این نقطه ضعف پی ببرد!

غذاهایی که خداوند و طبیعت در اختیار ما قرار داده آنقدر فراوان و گسترده است که هرچه محققین درباره آنها مطالعه می کنند تمام شدنی نیست فقط یادتان باشد که هیچ میوه ای، گوشتی، گیاهی، و چیزهای مشابه آنها بی جهت و بدون علت خلق نشده، آن علف هرزی که توی مزرعه می روید و یا آن درختچه کوچکی که در بیابان رشد کرده و یا آن گیاهی که سبز شده و یا آن میوه درختی که بر شاخه قرار دارد دارای خواص و اثرات و فواید یا مضراتی است که بشر می تواند از آنها استفاده غذایی یا دارویی کند. منتهی باید هرکدام از آنها را مورد مطالعه علمی دقیق قرار داد و خواص آنها را کشف کرد مثلاً گل انگشتانه یا دیژیتال Digital که در باغ ها و خانه ها می روید دارای ماده بسیار نیرومند و پرتوانی به نام دیژیتالین Digitalin است که درمواردی که قدرت عضله قلب کم می شود و به اصطلاح قلب کم می آورد جان بخش است قلب را زنده می کند و یا علف سمی Atropa Belladona که خوردن میوه آن به طور اشتباهی باعث مرگ می شود دارای ماده ای به نام Atropine است که درد معده، دوزادهه روده کوچک و بزرگ را به سرعت از بین می برد و ضد اسپاسم عضلات صاف است.

غذاها نیز دارای همین وضع هستند و بسیاری از آنها به قول بقراط پزشک معروف یونان باستان علاوه برغذا، داروی ما نیز هستند.

یکی از خوراکی هایی که باعث از بین رفتن بدبینی می شود تا به حال روی آن کم کار شده است دارچین است که ما راجع به آن قبلاً مطالبی نگاشته ایم می توانید از دارچین به صورت پودر نرم روی غذای شل زرد، روی حلیم، کلم پلو در بعضی از شیرینی ها و آب نبات ها استفاده کنید می توان شاخه های دارچین را که پوست درخت دارچین یا Cinnamomom است به اندازه یکی دو تکه در قوری آب جوش دم کرده و با قند یا شکر آن را بنوشید.

چای کوهی نیز در از بین بردن بدبینی اثر بخشی قابل توجهی دارد . چای کوهی همان گیاهی است به نام Stachy Lavandulifolia که دارای برگهای پهن و پشم آلود بوده و گلهای آن به رنگ آبی کم رنگ و پوشیده از کرک است. و در کوههای ایران به خصوص همین کوههای شمال تهران در ارتفاعات بالا زیاد دیده می شود. در فصل بهار اردیبهشت و خرداد کوهنوردانی که به پس قلعه و آبشار دوقلو می روند با بوته های چای کوهی زیاد برخورد می کنند.

برای استفاده از آن گلهای آبی رنگ را جمع آوری کرده و خشک می کنند و هم در موقع استفاده یک قاشق آش خوری از آن را در قوری آب جوش ریخته دم کرده می خورند. طعم این نوشیدنی خوش آیند و معطر است.