669070e1f153d1dc800071d421bceb99

مه شو: انواع میوه ها و سبزیجات برای پوست بسیار مفید بوده و زیبایی را به آن می بخشند. در ادامه به توضیح میوه ها و سبزیجاتی می پردازیم که در خدمت زیبایی پوست می باشند:

1- لیمو:

لیمو، یکی از مرکبات مفید است که سرشار از ویتامین C می باشد و به عنوان سفید کننده رنگ پوست، شناخته شده است. یک قاشق چای خوری آب لیمو را با مقداری عسل مخلوط نمایید و آن را روزانه بر روی پوست خود بمالید. این کار علاوه بر روشن سازی پوست، باعث کمرنگ شدن لکه های تیره پوست نیز می گردد.

از آب لیمو می توانید برای موهای خود نیز استفاده نمایید. به این صورت که موهای خود را با آن آب کشی کنید. این عمل، از شوره سر جلوگیری کرده و موهایتان را براق می سازد. موها با آب لیمو حالت نرم و ابریشمی به خود خواهند گرفت.

نوشیدن یک لیوان آب لیمو و عسل در اول صبح، خون را پاکسازی کرده و به کاهش وزن نیز کمک خواهد کرد.

29-lemon2- کران بری ( قره قاط):

این میوه حاوی ویتامین C بالایی است. کران بری از رشد باکتری ها بر روی پوست جلوگیری می کند و از طرفی عامل پیشگیری کنندهآکنه نیز محسوب می گردد.

Ripe cranberry3- سیب:

سیب مانند یک تونر و نرم کننده عمل می کند. سیب دارای ویتامین C بالایی می باشد. این میوه خارق العاده، پوست را پاکسازی کرده و سلول های مرده آن را بدون هیچگونه آسیبی از روی پوست بر می دارد.

Apple14- موز:

موز با داشتن خواص مرطوب کنندگی، نرم کنندگی و آرام بخشی می تواند برای پوست و مو مفید باشد. با کمی جو، عسل و موز می توانید ماسک صورت تهیه نمایید. موز باعث می شود موهای فر، نرم شده و به راحتی فرم بگیرند.

banana-healthy-snack-ideas5- هندوانه و گوجه:

هندوانه و گوجه، منابع خوبی از لیکوپن هستند که یک آنتی اکسیدان قوی است. آنها موجب درخشندگی پوست و روشنی رنگ آن می گردند.

watermelon6- زردچوبه:

زردچوبه به عنوان عامل از بین برنده باکتری ها شناخته شده است. خمیری از پودر چوب صندل و زردچوبه مخلوط با آب تهیه کرده و بر روی پوست خود، بگذارید. این ترکیب نه تنها باعث براق شدن پوست شما می گردد بلکه جای جوش و آکنه را نیز از بین می برد.

th97- پاپایا:

پاپایا، سلول های مرده پوست را پاکسازی کرده و از طرفی پوست را هیدراته می سازد.

papaya8- چای:

به منظور از بین بردن پف زیر چشم، یک عدد چای کیسه ای مرطوب را بر روی قسمت پف کرده چشم قرار دهید.

0908-tea_vg9- کیوی و سیب زمینی:

کیوی و سیب زمینی در از بین بردن حلقه های سیاه دور چشم بسیار کمک می کنند. کافیست فقط یک برش از سیب زمینی یا کیوی را بر روی چشم خود قرار دهید. این عمل قطعا به شما کمک خواهد کرد.

ING-yukon-gold-potato_sql

10- خیار:

خیار واقعا برای پوست و چشم عالی و مؤثر می باشد. خیار به خوش رنگ شدن پوست کمک می کند.

Slices of fresh cucumber