Face of Young Woman with Clean Fresh Skin. Skin care

مه شو: چگونه می توانیم پوستی شاداب، روشن و بدون چین و چروک داشته باشیم؟ زیبایی وابسته به سلامت کلی بدن است. به منظور داشتن چهره ای جذاب و پوستی شاداب، ابتدا باید شیوه زندگی سالمی را انتخاب نمایید. برای انجام این کار، اول از همه باید روش تغذیه و نوع غذاهایی را که مصرف می کنید را تغییری صحیح بدهید. با تغذیه درست و مناسب می توانید میزان رادیکال های آزاد مضری که توسط سلول های پوست ایجاد می شوند را کاهش دهید و در نتیجه مانع ایجاد چین و چروک های پوست خود گردید. در اینجا به توضیح مواد غذایی که برای پوست بسیار مفید هستند، می پردازیم:

1- آجیل :

استفاده از آجیل بخصوص بادام به دلیل داشتن چربی های خوب، باعث روشن شدن و درخشندگی پوست می گردد. بنابراین، سعی کنید بادام را در میان وعده های خود بگنجانید. به طور کلی، آجیل سرشار از ویتامین B است که این ویتامین نه تنها باعث بازسازی سلول های پوست می شود بلکه به رشد سلول های پوست و مو نیز کمک می کند. در واقع، ویتامین B با اولین نشانه های پیری پوست مبارزه خواهد کرد و در نتیجه موجب می شود که پوست شما ظاهری جوان تر پیدا کند. بنابراین، هنگام صرف میان وعده خود، چند عدد بادام (سعی کنید بدون نمک باشد) میل نمایید و در مصرف آن زیاده روی نکنید.

mahsho sh

2- پنیر:

در وعده های غذایی خود، 1 یا 2 برش کوچک پنیر نیز بیافزایید زیرا آن مانع ایجاد باکتری ها در بدن می گردد. پنیرهای چدار یا گودا سرشار از کلسیم هستند و به حفظ سلامت و سفیدی دندان ها بسیار کمک می کنند.

mahsho sh1

3- تمشک و زغال اخته:

تمشک و زغال اخته بخورید. این دو میوه ی شگفت انگیز از قوی ترین مواد غذایی ضد پیری می باشند. آنها به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست،تقویت لثه ها و سلامت چشم بسیار کمک می کنند. از طرف دیگر، این دو میوه عالی، تکه های خشک و خارش دار پوست شما را بهبود می بخشند.

mahsho sh2

4- آواکادوو:

این میوه خارق العاده، به شکل گیری خون و تولید روغن های ضروری بدن کمک شایانی می کند. نه تنها خوردن آواکادوو بخاطر اسیدهای چرب مفید آن برای بدن بسیار مهم و مفید می باشد بلکه با استفاده ماسک آن نیز می توانید به درخشندگی پوست خود کمک نمایید. سعی کنید در مصرف آن اعتدال را رعایت کنید. آواکادوو سرشار از چربی های اشباع نشده ای است که باعث روشنی ، صافی و نرمی پوست می گردند.

mahsho sh3

5- جو:

جو غنی از فیبر محلول، کربو هیدرات های پیچیده، آهن، منگنز، فسفر، کلسیم، سیلیکون و ویتامین های E و B است. وجود سیلیکون برای حفظ سطوح کلاژن و داشتن پوستی سالم، ضروری می باشد.

mahsho sh4 6- ماهی سالمون و ماهی تن:

ماهی سالمون و ماهی تن از مقوی ترین ماهی ها به شمار می آیند. آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 می باشند که برای بدن بسیار مفید هستند. از طرف دیگر، این دو ماهی مقوی منبع فوق العاده خوبی از ویتامین D می باشند. ویتامین D پوست را بسیار شاداب نگه می دارد و باعث بهبود کلی ظاهر پوست می شود. اگر شما ماهی دوست ندارید، می توایند روزانه از کپسول های روغن ماهی استفاده نمایید.

mahsho sh5

7- سبزیجات سبز:

سعی کنید مصرف سبزیجات سبز مانند مارچوبه، اسفناج و کلام بروکلی خود را افزایش دهید زیرا وجود آنها برای سلامت کلی پوست بسیار لازم و ضروری شناخته شده است. به عنوان مثال، مارچوبه سرشار از ویتامین E می باشد. ویتامین E به ساخت عضله و بافت، استحکام پوست و جلوگیری از چین و چروک آن بسیار کمک می کند. ویتامین E در ترمیم سلول های پوست نیز بسیار مؤثر است؛ بنابراین، اگر قسمتی از پوستتان دچار آسیب و صدمه ای شد مثلا دچار خراش، زخم و یا حتی اسکار گردید، با خوردن غذاهای حاوی ویتامین E می توانید خیلی سریع به ترمیم و بهبود پوست خود کمک کنید.

mahsho sh6

8-سبزیجات و میوه های رنگی:

میوه ها و سبزیجاتی را انتخاب کنید که دارای رنگ های روشن و تیره هستند زیرا آنها سرشار از کاروتنوئیدها، فیبر و فلاونوئیدها می باشند. از سبزیجات و میوه هایی که به رنگ زرد، نارنجی، سبز و قرمز هستند، مصرف نمایید. بنابراین، خوردن پاپایا، انبه، هلو، آناناس، توت فرنگی، کدو حلوایی، فلفل سبز و قرمز را فراموش نکنید. از گوجه فرنگی قرمز، طالبی، زردآلو، هویج، سیب زمینی، چغندر، سبزیجاتی با رنگ سبز تیره و جلبک دریایی( مانند جلبک دریایی قهوه ای به نام ecklonia cava) نیز زیاد استفاده نمایید.

mahsho sh7

نکته:

استفاده از شکر سفید، محصولات تهیه شده از آرد سفید از جمله نان غنی شده، برنج سفید و سیب زمینی سفید را بسیار محدود و کم کرده و در مقابل از انواع حبوبات و سیب زمینی شیرین مصرف نمایید.

mahsho sh8