مه شو: اگر می خواهید عضلات شما رشد مطلوب و مناسبی داشته باشند توصیه می کنیم حتما بین جلسات تمرینی خود زمانی را هم به بازیافت بدن اختصاص دهید.

mahsho98

برای این منظور بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که خواب و استراحت کافی داشته باشید.معمولا افراد بین 10-6 ساعت در شب می خوابند و اگر می بینید که هنگام برخاستن از خواب، احساس شادابی و پرانرژی بودن می کنید به این دلیل است که شب گذشته خواب کافی و مطلوبی داشته اید.

همانطور که می دانید عضله برای رشد خود نیازمند انرژی است و با تخلیه این انرژی، طبیعتا باید با استراحت و زمان دادن به عضله، و همچنین تغذیه مناسب ، این انرژی را دوباره تجدید نمود.

از آنجاییکه هورمون رشد که تاثیر عضله سازی / چربی سوزی دارد ، در دو ساعت اول خواب در بدن ترشح می شود، به این نتیجه می رسیم که برای داشتن عضلاتی زیبا وقدرتمند بهتر است در ساعت مناسبی از شب استراحت کرده و با آرامش بخوابید.

در طی خواب، عضلاتی که طی روز تحت فشار شدید تمرینات قرار گرفته بودند، بازسازی و بدن کاملا شارژ می شوند و موثرترین اثرات آن در تایم عمیق و آرام خواب به دست می آیند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پزشکان و تایید کارشناسان حرفه ای در زمینه بدنسازی، افرادی که خواب عمیق و آرامی ندارند، بدن آنها هورمون کتکولامین (استرس) را ترشح کرده که تاثیرات منفی خود را در طی روز،به اشکال متعددی بر روی روحیات فرد نشان می دهد.

بنابراین توصیه می کنیم که هرگز تا نزدیکی ساعت خواب، تمرین نکنید و در ضمن، شرایط فکری و روحی پراسترس روز را به بهترین صورت و به گونه ای مطلوب عوض کنید تا علاوه برداشتن بدنی سالم و پرانرژی، عضلات خوش فرم و زیبایی هم داشته باشید.

ورزشکار و سلامت باشید.