گوجه فرنگی نه تنها برای سلامت کل بدن بسیار مفید است ، بلکه می توانید از آن برای درخشش پوست خود نیز استفاده کنید . در گوجه فرنگی ترکیباتی وجود دارد که لک های پوستی را از بین می برد . این سبزی قرمز رنگ مثل یک سفید کننده ی عالی عمل می کند و با افزایش میزان ویتامین C بدن به کاهش آکنه کمک می نماید . اسید های مفیدی که در گوجه فرنگی وجود دارند ، چربی اضافی پوست را نیز کاهش می دهند . هر چند ممکن است بار ها از محصولات زیبایی که در ساخت آنها گوجه بکار رفته استفاده کرده باشید ، ما به شما تهیه ی چند پک ساده ی زیبایی در منزل را با گوجه فرنگی آموزش می دهیم . این پک ها قطعا در سلامت پوست شما انقلاب به پا خواهند رد .

گوجه فرنگی و خیار

دو قاشق غذاخوری پوره ی خیار را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید . تمام آب یک گوجه فرنگی را بگیرید و به خیار اضافه نمایید و خوب هم بزنید . پک صورت را روی صورت پخش کنید و بعد از پانزده تا بیست دقیقه پوست صورت را با آب ولرم بشویید . خیار التیام بخش است و چربی اضافی پوست را از بین می برد . این پک مناسب پوست های چرب می باشد .

گوجه فرنگی و روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین مرطوب کننده ها است و در ترکیب با پوره گوجه فرنگی میزان مرطوب کنندگی آن بیشتر هم می شود . آب یک گوجه فرنگی متوسط را بگیرید و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن بیافزایید و خوب ترکیب کنید . این پک را به صورت خود بزنید و پانزده تا بیست دقیقه صبرکنید . بعد از استفاده از این پک ، صورت خود را با آب سرد نشویید . به جای آب سرد از آب ولرم استفاده کنید و پوست را با حرکات دورانی ماساژ دهید . این پک ، پوست شما را لطیف و مرطوب نگه می دارد و برای پوست های بسیار خشک مناسب است .

خمیر گوجه فرنگی

پالپ گوجه فرنگی برای از بین بردن آفتاب سوختگی و پوست های برنزه مناسب است و منافذ باز پوست را نیز درمان می کند . اگر زیاد وقت ندارید ، تنها یک گوجه فرنگی آبپز را له کنید و با حرکات دورانی روی صورت ماساژ دهید و منظر بمانید تا خشک شود . همچنین می توانید به آن یک قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و اجازه دهید ده دقیقه روی صورت بماند ، سپس پوست را با آب سرد شست و شو دهید . برای از بین بردن تیرگی پوست از این پک به طور منظم استفاده نمایید .

گوجه فرنگی با ماست و لیمو

آلودگی ها را با کمک گوجه فرنگی ، ماست و لیمو شکست دهید . آب یک گوجه فرنگی را بگیرید به آن دو قاشق چایخوری آبلیمو و ماست تازه اضافه نمایید . همه این مواد را خوب ترکیب کنید و به صورت خود بزنید . بعد از پانزده تا بیست دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید . تمام این مواد خاصیت سفید کنندگی دارند.