علم پزشکی در غرب معمولا ارتباط بین احساسات ، روح و جسم را نادیده می گیرد . اما اگر بیشتر به پیام های اعضای مختلف بدن توجه کنید و درباره ی ارتباط بین جسم و روح تحقیق نمایید ، قادر به تشخیص و درمان برخی از مشکلات جسمی خواهید بود .

در این مقاله به چند مورد از علایم که نشان دهنده ی وجود استرس و مشکلات احساسی هستند را با شما مطرح می کنیم :

درد زانو درد در زانوها معمولا نشان می دهد به خودتان زیاد فکر می کنید و اهمیت می دهید . در این صورت باید کمی متواضع باشید و وقت بیشتری برای کمک به دیگران و شرکت در کارهای خیرخواهانه اختصاص دهید .

درد در مفصل ران درد در این ناحیه یعنی اینکه از تغییر و حرکت کمی ترس دارید و در تصمیم گیری ها بسیار محتاط عمل می کنید .

درد دست ها شاید آنطور که باید با اطرافیان خود رفتار نمی کنید و یا با آنها صمیمی نیستید . بهتر است وقت بیشتری در اجتماع و در کنار دوستان خود بگذرانید .

درد آرنج دردی که در آرنج خود احساس می کنید نشان دهنده ی آن است که در زندگی بسیار سرسخت و مقاوم هستید . شاید بهتر است با کمی سازش و ملایمت ، به زندگی خود رنگ تازه ای ببخشید .

درد در قسمت پایین کمر احتمالا زیاد به پول فکر می کنید و باید راهی برای حل مشکلات اقتصادی خود بیابید .

درد در قسمت بالای کمر درد در این ناحیه نشانگر آن است که از نظر عاطفی به خوبی پشتیبانی نمی شوید . شاید احساس می کنید کسی به شما علاقه ندارد .

درد شانه ها از نظر عاطفی و احساسی تحت فشار هستید . بهتر است روی مشکل خود تمرکز کنید و آن را حل نمایید . نباید بیشتر از این سختی های زندگی را به دوش بکشید .

درد گردن این نوع از درد به شما می گوید نمی توانید به راحتی خود و یا دیگران را ببخشید . به عشقی که نسبت به خود و اطرافیانتان دارید فکر کنید تا بخشیدن آنها برایتان آسان تر شود .

سردرد حتما در طول روز استرس زیادی داشتید و تحت فشار روحی بوده اید . کمی وقت برای استراحت و بازیابی آرامش برای خود در نظر بگیرید .