زرد زخم ، یک بیماری کاملا مسری است که اگر به موقع درمان نشود ، می تواند به سایر نقاط بدن یا سایر افراد خانواده سرایت کند. شایع ترین قسمت بدن نیز که ممکن است درگیر این ضایعه شود ، صورت است. البته تمام قسمت های بدن می توانند در معرض ابتلا قرار بگیرند.

درمان زرد زخم

درمان این بیماری به شدت وسعت آن بستگی دارد. یعنی ما می توانیم در مواردی از داروهای موضعی و در مواردی هم از داروهای خوراکی برای درمان بیماران مختلف کمک بگیریم. اگر ضایعه ترشح داشته باشد ، یکی از مهم ترین درمان ها ، استعمال محلول های ضد عفونی کننده خشک کننده است. استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی مانند موپیروسین هم در بیشتر موارد جزء ثابت درمان هستند. در مواردی هم با تشخیص و تجویز پزشک معالج ، مصرف یک دوره یک هفته ای (5 تا 10 روز) آنتی بیوتیک خوراکی مناسب هم لازم خواهد بود.

امکان ابتلا به زرد زخم در استخرها

متاسفانه از آنجا که گرما و رطوبت می توانند شرایط لازم و کافی را برای ابتلا به زرد زخم فراهم کنند. بنابراین امکان ابتلا به این بیماری در استخرها هم وجود دارد. البته ناگفته نماند که شیوع آن از طریق رفتن به استخر و سونا ، چندان زیاد و نگران کننده نیست. بد نیست بدانید اگر فردی در استخر در تماس با بیمار مبتلا به زرد زخم باشد یا اینکه پوست بیمار ، دچار آزردگی و خراشیدگی باشد یا شرایط بهداشت استخر نامطلوب و آب آن آلوده باشد ، امکان سرایت زرد زخم ، بسیار زیاد می شود. این بیماری می تواند از طریق استفاده از حوله های غیر بهداشتی و مشترک در استخرها هم ایجاد شود. به همین دلیل به تمام افراد مبتلا به بیماری زرد زخم توصیه می شود برای رعایت بهداشت و تعهد اخلاقی نسبت به سلامت دیگران ، تا رسیدن به بهبودی کامل از رفتن به استخر خودداری کنند.

اگرچه امکان بهبود خود به خودی زرد زخم وجود دارد ، اما ممکن است روند این بهبودی خیلی طول بکشد و در طی این مدت ، قسمت های وسیع تری از پوست فرد یا افراد جدید ( به ویژه کودکان) ، درگیر این بیماری شوند. به همین دلیل هرگز نباید زرد زخم را به خودی خود رها کنیم و لازم است زیر نظر متخصص پوست یا متخصص عفونی یا پزشک عمومی مجرب ، درمان زرد زخم را هرچه سریع تر شروع کنید.