وقتی روز مسافرت فرا رسید تمام وسایل زیرین را که بایستی با خود حمل کنید به دقت چک کنید. هیچ وقت در سرویس های حمل و نقل عمومی وسایل خود را چک نکنید. زیرا ممکن است با وسایل شخصی دیگر عوض شود.

1- تمام انواع انسولین هایی را که در طول مدت مسافرت لازم خواهید داشت، بردارید. لازم نیست که انسولین در یخچال باشد و نبایستی در حرارت پایین 35 و یا بالاتر از 90 قرار بگیرد. انسولین های خود را در چمدانی که در قسمت بار هواپیما خواهند گذاشت قرار ندهید. زیرا در ارتفاعات بالا به علت برودت هوا انسولین یخ می زند.

2- سرنگ های انسولینی مورد مصرف در مسافرت را با خود بردارید. بهتر است از سرنگ های یک بار مصرف استفاده کنید. همچنین الکل و پنبه را نیز فراموش نکنید.

3- وسایلی که با آن قند خون و ادرار را کنترل می کنید. وسایل تست کتون نیز فراموش نشود.

4- کیت گلوکاگون و سایر داروهای مصرفی.

5- بسته کوچکی که حاوی غذای نشاسته ای سهل الجذب باشد تا در صورت بروز واکنش ثانوی به کاهش قند مصرف شود. به علت این که مسافرت اغلب برنامه غذایی را به هم زده و یا موجب تاخیر ساعات غذا می شود لذا بهتر است مقداری غذای نشاسته ای طویل الاثر و مقداری ماده پروتئینی بصورت یک ساندویچ کراکر، بادام زمینی، پنیر و میوه با خود داشته باشید. اگر قسمتی از این ها را مصرف کردیددر اولین فرصت مجددا تهیه کنید.

6- گردش در مسافرت اجتناب ناپذیر است یک جفت کفش اضافی و راحت با خود داشته باشید. لوسیون های نرم کننده، آنتی سپتیک خفیف، پودر مخصوص پا را فراموش نکنید.