آب آلبالو اغلبا به شکل خلوط آب میوه با آب به فروش می رسد. این آبمیوه در سالهای متمادی بعنوان درمان بیماری ها مورد استفاده قرار گرفته است. آب آلبالو سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است.

اطلاعات تغذیه ای

آب آلبالو حاوی هیچگونه چربی یا کلسترول نمی باشد و کالری آن در هر 8 اونس متفاوت خواهد بود. بیشتر کالری آن را کربوهیدرات ها تشکیل می دهند و کمتر از 1% از کالری آن از پروتئین تشکیل شده است.

فواید سلامتی

آب آلبالو حاوی ویتامین A ، C و پتاسیم است. از جمله فواید سلامتی آن می توان گفت که مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین های A و C در بهبود سیستم ایمنی بدن ، بهبود زخم ، بهبود بینایی بخصوص در شرایط کم نور موثر است. مصرف غذاهای سرشار از پتاسیم نیز ممکن است به کاهش فشار خون و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه کمک کند.

آب آلبالو همچنین منبع غنی از آنتی اکسیدان قوی بنام آنتوسیانین ها است که بطور طبیعی ترکیبات موجود در بسیاری از میوه ها و سبزیجات قرمز ، بنفش و آبی را تشکیل می دهد. رژیم های سرشار از آنتی اکسیدان ها با کاهش بروز سرطان و کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی همراه است.

موارد مصرف

مصرف آب آلبالو به مدت طولانی به عنوان یک راه برای تسکین درد آرتریت و نقرس شناخته شده است. تحقیقات اخیر نشان می دهد که مصرف آن به خواب کمک کرده و سب کاهش درد ماهیچه ای می شود. البته برای حمایت از این ادعا تحقیقات بیشتری نیاز است اما مطالعات اولیه بر روی برخی از افراد به ماهیت ضدالتهابی ویتامین C و انتوسیاتین پی برده اند.

اخطار

در حالیکه آب آلبالو می تواند قسمتی از رژیم سالم برای افراد باشد ، می تواند خطرناک نیز بشمار آید این آبمیوه سرشار از کربوهیدرات های ساده است که برای افراد مبتلا به دیابت ضروری است که برچسب این آبمیوه را مطالعه کنند تا پی ببرند که برای آنها مضر نباشد. اگر رژیم غذایی شما مبتنی بر پتاسیم کم است بهتر است قبل از مصرف آن با پزشک متخصص خود صحبت کنید.