اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان را بیست درصد افزایش می دهد. سنگین وزن بودن خطر ابتلا به بیماری روده بزرگ،کلیه ، پانکراس، کیسه صفرا و سرطان پروستات را نسبت به دیگران بیشتر افزایش می دهد. و اگر که اضافه وزن زیادی داشته باشید در صورتی که به این بیماری ها مبتلا شده باشید امکان تشخیص بیماری سخت است.

آیا سیل عظیم مطالبی که در مورد علت های پدید آمدن سرطان در قالب ایمیل برای افراد ارسال می شوند صحت دارند؟

تحقیقات زیادی درباره ی سرطان روی حیوانات انجام گرفته است که این نتایج شامل انسان ها نمی شود. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان باید به مواردی توجه کرد که به طور علمی ثابت شده است. کاهش مصرف مشروبات الکلی، ترک سیگار، مصرف سبزیجات بیشتر و حفظ وزن مناسب با ورزش زیاد از موارد اثبات شده اند.

  • آیا خطر ابتلا به سرطان پوست در کسانی که پوست روشنی دارند زیاد است ؟ در صورتی که پزشکان معتقند هیچ رنگ پوستی شما را از خطر ابتلا به سرطان پوست مصون نمی دارد.

بیماران با پوست تیره تر و پزشکان آن ها نباید علائم ناشی از سرطان پوست را در بخش هایی نظیر زیر ناخن ها، کف دست ها ، پاها ، غشاهای مخاط اطراف دهان، پلک و اندام تناسلی نادیده بگیرند زیرا در بیماران با پوست تیره تر سرطان پوست اغلب در مراحل اولیه تشخیص داده نمی شوند و به زمانی می رسد که درمان خیلی سخت شده است.

  • اضافه وزن خطر ابتلا به سرطان را بیست درصد افزایش می دهد. سنگین وزن بودن خطر ابتلا به بیماری روده بزرگ،کلیه ، پانکراس، کیسه صفرا و سرطان پروستات را نسبت به دیگران بیشتر افزایش می دهد. و اگر که اضافه وزن زیادی داشته باشید در صورتی که به این بیماری ها مبتلا شده باشید امکان تشخیص بیماری سخت است.

التهاب ناشی از داشتن چربی اضافه، سلول های طبیعی را به سلول های سرطانی تبدیل می کنند یا DNA مربوط به سلول ها را تغییر می دهند یا باعث تکثیر بیش از حد سلول ها می شوند.

  • شما از کسی که سرطان گرفته است سرطان نمیگیرید ولی بعضی از سرطان ها ویروس هایی ایجاد می کنند. مانند بیماری ویروسی HPV )که با ظاهر شدن زیگیل تا سرطان در گردن ایجاد می شود(.و همچنین سرطان دهان و گلو . این نوع بیماری ها در ابتدا در افراد سیگاری با وزن سنگین و یا مصرف کنندگان مشروبات الکلی تشخیص داده شدند . 70 درصد این افراد به عفونت HPVمبتلا بودند که بر اثر سکس دهانی ، این ویروس منتقل شده و سال ها بعد به سرطان منجر شده است.
  • بیشترین عامل بروز سرطان پوست اشعه ی فرابنفش است که از طریق خورشید و تخت هایی که برای برنزه کردن استفاده می شود وارد بدن می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.به نشانه هایی نظیر چروک شدن پوست، وجود لکه های قهوه ای در پوست توجه کنید این علائم لزوما فقط نشانه ی پیری نیستند. استفاده از کرم های ضد آفتاب یک راه کار حیاتی است و راه کار دیگر این است که بین ساعت 11 صبح تا دو بعد از ظهر کمتر در زیر آفتاب باشید تا خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهید.