خط چشم یکی از گول زننده ترین لوازم آرایشی است که اگر استفاده از آن را بلد نباشید نتیجه چندان مطلوب نخواهد بود . گاهی خط چشمی که می کشید چنان نامتقارن و ناهماهنگ است که انگار در تاریکی آرایش می کردید. استفاده از محصول نامرغوب هم بعد از تنها چند دقیقه خط های تیره ی زیر چشم را که اصلا دوست ندارید بوجود می آورد .

اما وقتی از خط چشم به درستی استفاده کنید ، باعث درشت تر دیده شدن و جذابیت بیشتر می شود ، رنگ چشم ها را شاخص تر می کند و به طور کلی چهره ای درخشنده خواهید داشت . در این قسمت به رایج ترین اشتباهات در کشیدن خط چشم می پردازیم که حتی گاهی خود خانم ها هم از مرتکب شدن پی در پی آن آگاه نیستند :

پوشش کل چشم با خط چشم

اشتباه : اشتباه زمانی رخ می دهد که دور تا دور چشم خود خط می کشید ، یعنی پلک بالا و پلک پایین . این کار بلافاصله باعث کوچکتر دیده شدن چشم ها می شود و به همین دلیل هم برای چشم های ریز به هیچ عنوان مناسب نیست.

اصلاح اشتباه : از خط چشم تنها در قسمت انتهایی پلک بالا استفاده کنید . این کار جلوه ی زیبا تری از چشم ها ایجاد می نماید . اگر بخواهید پلک پایینی هم خط چشم داشته باشد ، باید آن را تنها روی خط رویش مژه و باز هم قسمت انتهای چشم بکشید. در این صورت چشم ها طبیعی تر به نظر می رسند.

وجود فاصله بین خط چشم و مژه ها

اشتباه : بسیاری از خانم ها این اشتباه را هر روز تکرار می کنند و بین خط چشم و خط رویش مژه ها فاصله ایجاد می نمایند . زیرا به اندازه ی کافی خط چشم را به مژه ها نزدیک نمی کشند.

اصلاح اشتباه : وجود فاصله بین خط چشم و مژه ظاهری عجیب به چشم های شما می دهد و اطرافیان خیلی راحت این اشتباه را می بینند . وقتی خط چشم را چسپیده به مژه ها بکشید در کنار جلوه ی طبیعی ، روی بلند تر دیده شدن مژه ها نیز تاثیرگذار است .

اگر با مداد خط چشم می کشید حتما آن را تیز کنید

اشتباه : گاهی روزها و حتی بیشتر از یک هفته مداد را نمی تراشید و یا حتی بدتر ! گاهی منظر می مانید تا مداد به انتها برسد .

اصلاح اشتباه : مداد خود را به طور منظم بتراشید. حتی ممکن است بعد از هر بار استفاده به مداد تراش احتیاج پیدا کنید . این کار دقت شما را برای کشیدن یک خط چشم بی نقص بالا می برد.

استفاده ی نابجا از خط چشم مایع

اشتباه : گاهی به جای مداد از خط چشم مایع برای برجسته کردن خط رویش مژه های پایینی استفاده می کنید. اصلاح اشتباه : خط چشم مایع بسیار پر رنگ و برای پلک پایینی زیاده روی است . اشتباه در کشیدن این نوع خط چشم همچنین بسیار محتمل می باشد . اگر می خواهید برای پلک پایینی خود خط چشم بکشید از مداد استفاده کنید .

کشیدن چشم با دست

اشتباه : گاهی اوقات برای کشیدن خط چشم قسمت انتهای چشم را با دست خود می کشید .

اصلاح اشتباه : چشم خود را نکشید ! پوست اطراف چشم بسیار حساس است و چین چروک ها زودتر روی آن پدیدار می شوند ، خصوصا وقتی با این روش نه چندان ملایم پوست خود را می کشید. این کار به سرعت ظاهر چشم شما را تغییر می دهد . موقع کشیدن خط چشم یک آینه پیش روی خود قرار دهید و شدیدا از کشیدن پوست اطراف چشم بپرهیزید .

استفاده از نوع نادرست خط چشم

اشتباه : تنها با یک نوع خط چشم کار می کنید .

اصلاح اشتباه : تمام خط چشم ها به یک منظور ساخته نشده اند. استفاده از مداد بسیار ساده و برای وقتی عجله دارید و یا استفاده ی روزانه بسیار مناسب است. خط چشم های ژله ای چشمگیر تر هستند و برای آرایشی غلیظ تر بکار می آیند . خط چشم های مایع را می توانید در موارد و آرایش های خاص مورد استفاده قرار دهید. البته استفاده از آن سخت بوده و نیاز به دستانی بدون لرزش دارد .

پر کردن خط داخلی چشم با مداد

اشتباه : از خط چشم مشکی یا قهوه ای برای کشیدن خط داخل چشم استفاده می کنید .

اصلاح اشتباه : از مداد های کم رنگ و یا سفید برای کشیدن این نوع از خط در داخل چشم خود بهره ببرید . این رنگ ها چشم ها را درشت تر نشان می دهند و خستگی را از چشم ها می گیرند .