اشتباهات رایج در مورد موها می تواند سن شما را به مراتب بالاتر از آنچه هست نشان دهد.

مه شو:بیشتر ما میدانیم که کوتاه کردن مو گاهی اوقات سبب میشود مسن تر بنظر برسیم اما در این مقاله سعی بر آن است که به اشتباهات گوناگون در رابطه با مو ـ که سبب میشود حداقل ده سال پیرتربنظر برسیم ـ اشاره نماییم.

اولین چیزی که در رابطه با افراد توجه ما را بخود جلب میکند موی آنها است.همچنین مدل مو این قدرت را دارد که شما را پیرتر و یا جوان تر از سن اصلی اتان نشان دهد. سفید شدن مو از جمله علائم افزایش سن میباشد که براحتی با رنگ زدن مو برطرف میشود. اما گاهی اوقات استفاده از مدل های نا مناسب مو سبب میشود که فرد مسن تر بنظر برسد.

اشتباهات و راه حل ها

ـ داشتن موهایی بلند،درخشان و ابریشمی آرزوی هر دختری می باشد که یکعده از افراد از این نعمت برخوردار هستند اما متاسفانه قدر آن را نمیدانند. بطور مثال برش یکطرفه از طول مو سبب میشود که خانوم ها مسن تر بنظر برسند بعلت اینکه شکل خاصی به صورت نمیدهد. بسیاری از آرایشگران به افراد توصیه میکنند که طول موهایشان را با افزایش سن کم کنند زیرا موهای کوتاه چهره را جوان تر نشان میدهد.

ـ دلیلی که باعث میشود این نوع از مدل ها را رترو بنامیم قدیمی بودن آنهاست این نوع از مدل مو برای بازی در فیلم و یا عکس برداری مناسب میباشد اما استفاده از آنها بطور مداوم در محل های ورزشی سبب میشود که چهره شما پیرتر بنظر برسد. با توجه به مدل صورتتان انواع گوناگونی از مدل های مو وجود دارد که میتوانید انتخاب کنید. با آرایشگر خود صحبت کنید و با کمک او مدلی را انتخاب کنید که شما را جوانتر نشان دهد.

ـ اگر پوستی روشن دارید به هیچ وجه نباید از رنگ موی تیره ( مشکی پر کلاغی) استفاده نمایید. زیرا داشتن موی تیره در این افراد سبب نمایان شدن خطوط صورت،لکه ها و پف زیر چشم میشود در نتیجه سبب میشود مسن تر بنظر برسند. همچنین موهای خیلی تیره غیرطبیعی و همانند کلاه گیس بنظر میرسند. پس از رنگ های روشن تر و گرم تر استفاده کنید تا جوانتر و جذاب تر بنظر برسید.

ـ موهای صاف باعث میشوند که صورت لاغرترو نحیف بنظر برسد همچنین سبب میشود چهره شما جدی و بالغ بنظر برسد. در مقابل آن موهای فر شده در صورتیکه مرطوب نباشند چهره ای خسته و مسن برای فرد ایجاد میکنند. مجعد کردن موها سبب ایجاد تعادل میشود و سبب نمایان شدن چین و چروک ها و خطوط و لکه های صورت نمیشود همچنین موها نیز پرپشت تر بنظر میرسند.

ـ داشتن موهایی بلوند و روشن آرزوی بسیاری از خانم ها میباشد. اما توجه داشته باشید که رنگ هایی نظیر بلوند مایل به سفیدو بلوند پلاتینی برای خانوم های بالای 30 سال مناسب نیستند.این رنگ ها در برخی از افراد باعث میشود که پوست صورتشان رنگ پریده، زرد و یا شیری رنگ بنظر برسد. اگر قصد دارید موهایتان را بلوند کنید بلوند طلایی بهترین گزینه است این رنگ به ظاهر شما درخشندگی خاصی میدهد.علاوه بر این استفاده از رنگ های روشن گرم باعث میشود چهره شما جوان و شاداب بنظر برسد.

ـ همانطور که شما پیر میشوید موهایتان نیز پیر میشوند و آنها خشک شده، موخوره میزنند و میریزند و درخشندگی خود را از دست میدهند پس با افزایش سن مو نیز آسیب پذیرتر میشود. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب سبب میشود تا موهایتان نرم و براق بماند. موهایتان را هر دو و یا سه روز یکبار بشویید.

ـ موهای چتری در کودکان و نوجوانان زیبا است اما برای خانوم های میان سال مناسب نیست. زیرا باعث میشود چشم ها ریزتر بنظر برسند . همچنین با برجسته نمودن گونه ها، بینی و چانه سبب میشود سن شما بالاتر بنظر برسد. میتوانید از چتری یکطرفه استفاده نمایید تا زیباتر شوید زیرا همانطور که چروک های پیشانی را می پوشاند صورت شما را جذابتر نشان میدهد.

ـ مدل های خرگوشی و دم اسبی و بافت که بطور محکم بسته شده باشند سبب نمایان شدن خطوط ولکه های موجود در صورت میشوند. درنتیجه شما را مسن تر نشان میدهند. البته شن بستن آنها باعث میشود که چهره شما شاداب تر بنظر برسد و اگر علاقه زیادی به بافت مو دارید بهتر است از نوع تیغ ماهی آن استفاده نمایید.