هر زنی می خواهد زیبا باشد ! و برخی از ما ساعت ها برای دستیابی به این هدف تلاش می کنیم . اما بعضی ها دچار اشتباهاتی در رابطه با زیبا شدن مرتکب می شوند که خود نیز از آنها اطلاعی ندارند. البته زیبایی در نگاه بیننده است و چهره ما ، وقتی اعتماد به نفس داشته باشیم زیبا به نظر می رسد . پس استایلی را که دوست دارید تغییر ندهید. بهتر است پیش از هرچیز به نظر و سلیقه ی خود توجه نمایید.

چگونگی استفاده از کانسیلر اول از مواد زیر سازی استفاده می کنید و یا کانسیلر ؟ به نظر می رسد سر این سوال هنوز هم بحث هایی وجود دارد. در معتربرین ترین وب سایت های آرایشی درباره ی هر دوی این موارد مطالبی نوشته شده است. اما به طور کلی تا زمانی که کانسیلر پوشانندگی مورد نظر شما را تامین می نماید ، مهم نیست کدام یک را اول مورد استفاده قرار می دهید. اما در اینجا نکاتی وجود دارد که بهتر است درباره بکارگیری غلط کانسیلر بدانید.

مصرف میزان زیادی از کانسیلر : به جای مقدار زیاد ،لایه های پی در پی را امتحان کنید، به میزان کم از کانسیلر روی لکه ها استفاده کنید ، بعد از خشک شدن لایه ی دیگری را روی همه نقاط پوست بزنید. در صورت لزوم لایه ها را به همین صورت بیشتر نمایید.

استفاده از یک کانسیلر در موقعیت های متفاوت : هر رنگی کارایی خود را دارد ، استفاده از کانسیلر هلویی برای زیر چشم ها مناسب است ، زیرا خطوط سیاه را به خوبی می پوشاند ، کانسیلر از دسته ی رنگ سبز ، برای پوشاندن قرمزی ، مثل جوش و لک ، بسیار مناسب خواهد بود. از این رنگ ها برای لایه ی زیرین استفاده کرده و به منظور تمام کردن لایه ها از رنگی که با پوست خودتان همخوانی دارد استفاده نمایید. برای لایه های بیرونی ، کانسیلر زرد رنگ مناسب ترین رنگ را برای آرایش شب دارد.

استفاده نکردن از تمام کارایی کانسیلر : کانسیلر فقط برای پوشاندن لکه و تیرگی زیر چشم نیست ، از کانسیلر می توانید برای پوشاندن اشتباهات خط چشم ، حجیم تر نشان دادن لب ها ، برجسته کردن ابرو و ... استفاده نمایید.

استفاده از رنگی نادرست برای خط چشم اگر رنگ پوست شما تیره نیست ، خط چشم مشکی گزینه ی زیاد مناسبی نخواهد بود . خط چشم قهوه ای تیره و یا روشن برای با پوست های بسیار روشن و متوسط همخوانی دارد، خصوصا اگر چشمانی آبی یا سبز و موهای روشنی دارید. هر رنگی که برای خط چشم خود انتخاب می کنید این نکته را به خاطر بسپارید ، از رنگی ملایم برای پلک پایینی استفاده نمایید. می توانید خط چشم را بیرون پلک کشیده و برای قسمت داخلی چشم مدادی روشن انتخاب کنید . کشیدن خط چشم روی تنها سه چهارم پلک پایینی به اکثر خانم ها می آید. لزومی ندارد تمام پلک را سیاه کنید ، این کار چشم ها را غیر طبیعی نشان می دهد.

خط چشمی که با مدل چشم شما همخوانی ندارد بدون در نظر گرفتن رنگ ، اگر مثل یک مارکر از خط چشم استفاده کنید ، زیبای نخواهد داشت . برای دستیابی به نگاهی طبیعی تر ، از مداد به جای خط چشم های مایع استفاده کنید.