مه شو:اسپری مو علاوه بر اینکه به شما این امکان را میدهد تا مدل موهای متفاوت را امتحان کنید، باعث حجم دهندگی به مو، درخشندگی و حفظ رطوبت آن میشود. البته در این امر شکی نیست که اسپری مو از محصولات ضروری برای حالت دادن به موهای بانوان و آقایان است.

شیوه استفاده از اسپری مو

اسپری مو را به کف سرتان اسپری کنید و موها را به آرامی با دست به حالت همیشگی برگردانید تا از زبری و شل شدن آن جلوگیری شود. درحالیکه ماسک، ژل و کرم برای مدل دادن و زیباتر کردن بافت موها استفاده میشوند از اسپری مو در پایان کاربرای حالت دادن نهایی استفاده میشود. یک اسپری موی خوب باعث ثابت ماندن حالت موهایتان در تمام روز میشود. رطوبت موجود در اسپری بعد از مدل دادن به مو، بیشتر از یک آرایش است به این معنا که میتوان از آن برای همه نوع مویی جهت حجم دادن، درخشندگی و محافظت از ساقه ی مو در برابر اشعه UV استفاده کرد. اگرچه استفاده از یک اسپری مناسب نه تنها به مدل موی مورد علاقه شما بستگی دارد بلکه به جنس موی شما نیز بستگی دارد. هرچند ثابت نگه داشتن مدل مو با انجام شیوه های دستی نیز امکانپذیر است.

ـ دو نوع اسپری و پمپی آن

در حالیکه این ها دونوع از انواع اسپری های مو هستند آنچه که باعث تفاوت آنها باهم میشود نحوه استفاده از آنهاست. در نوع آئروسل (اسپری) محصول ، در یک ظرف تحت فشار مهروموم شده و با استفاده از یک دریچه مایع از آن خارج میشود برخلاف نوع پمپی(غیر نوع ذرات معلق در هوا) آن که پمپ با استفاده ازفنر، دریچه و لوله سبب هوادهی و انشار مایع میشود. هرچند هر دو نوع دارای فرمول مشابهی جهت رسیدن به مدل موی دلخواه شما هستند اما نوع آئروسل آن انتشار مداوم ذرات را فراهم میکند در حالیکه نوع پمپی آن ابتدا بر روی کف سر ریخته شده و سپس به موها مالیده میشود. بطور کلی افرادی که موهای نازک دارند و هدفشان حجم دهی به آنهاست باید از نوع آئروسل آن استفاده نمایند در صورتیکه آن دسته از افراد که موهای ضخیم و مجعد دارند باید از نوع پمپی آن استفاده نمایند تا موهایشان بهتر حالت بگیرد.

ـ فرمولاسیون

بسته به حالتی که اسپری ها برای مو فراهم میکنند به سه دسته نرم(انعطاف پذیر) ، متوسط و حداکثر تقسیم میشوند. قبل از انتخاب اسپری موی خود به برچسب های موجود بر روی آنها دقت کنید تا متوجه شوید چه نوع از آنها را خریداری میکنید.

نوع انعطاف پذیر یا اسپری مخصوص کار کمترین حالت را به مو میدهد و مو را بدون خشک کردن (سفت شدن و چسبندگی) حالت میدهد و این نوع از اسپری برای استفاده روزانه مناسب است. میتواند برای مدل هایی نظیرصاف کردن ، مجعد وموج دار کردن موها ویا فر کردن قسمت انتهایی مو مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مناسب افرادی است که موهای کوتاه و صاف یا نرم دارند که براحتی میتوان به آنها حالت داد.

بعبارت دیگر نوع دوم که همان نوع متوسط یا اسپری مخصوص مدل دادن به موهاست از نوع اول قوی تر است و موها را با ایجاد میزان کم خشکی (سفتی و چسبندگی) در حالت دلخواه شما ثابت نگه میدارد. این نوع از اسپری برای ثابت نگه داشتن چتری ها و حجم دهندگی به مو و فنری نمودن فر مو بسیار مناسب است. خلاصه اینکه این نوع از اسپری گزینه مناسبی جهت ایجاد زیبایی طبیعی برای موهای ضخیم و غیر قابل کنترل است.

نوع سوم(حداکثر) یا اسپری نهایی ،مدل مو را بمدت طولانی تری ثابت و در حالت مورد نظر نگه میدارد. این نوع ، مناسب افرادی با موهای ضخیم و دارای فر طبیعی است همچنین برای حالت دهی طولانی مدت به مو بخصوص در عروسی ها مورد استفاده قرار میگیرد. این اسپری بعنوان اسپری نهایی برای ثابت نگه داشتن تارهای مو در محل مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرد.

ـ وظایف

اسپری های امروزی مو سبب درخشندگی ، کاهش زبری ، افزایش حجم مو و البته محافظت از مو در مقابل اشعه UV میشوند.دراسپری های حجم دهنده مو از ترکیبات سبک وزنی که باعث خشکی مو میشوند استفاده شده است که پر پشت نشان دادن مو را بهمراه دارند.همچنین این اسپری ها علاوه بر اینکه سبب تنفس موهایتان میشوند، مناسب برای جمع کردن موها نیز میباشند. بعبارت دیگر اسپری های نهایی نه تنها حالت مو را ثابت نگه میدارند بلکه درخشندگی خاصی نیز به آنها میدهند. اسپری موی ضد آب و رطوبت ( مقاوم در برابر آب و رطوبت) بهترین گزینه برای ثابت نگه داشتن مدل مو بشمار می آید.

در آخر مدنظر قرار دادن بافت موهایتان به شما در انتخاب اسپری موی مناسب کمک میکند و این نکته را در ذهن داشته باشید که بهترین نوع اسپری مو، نوعی است که مواد مورد نیاز موهایتان را فراهم کند.