MAHSHO amaمه شو: یکی از مهمترین اسرار داشتن پوستی سالم و زیبا، داشتن تغذیه مناسب می باشد. چنانچه تمایل به داشتن پوستی زیبا و شفاف هستید، به ادامه مطلب توجه بفرمایید.

نوشیدن آب به میزان کافی موجب هیدراته شدن و هیدراته نگه داشتن پوست می گردد که این امر نیز به نوبه خود باعث جوان تر و زیباتر شدن پوست می گردد. بنابراین، روزانه به میزان کافی آب بنوشید.

به کمک مواد غذایی مناسب، ویتامین C لازم را به بدن برسانید زیرا این ویتامین ضروری برای رشد و ترمیم بافت ها لازم می باشد. این ویتامین مفید، سیستم ایمنی را تقویت کرده و با انواع عفونت ها و بیماری ها مبارزه می کند. ویتامین C برای کلاژن سازی ضروری است. کلاژن به پوست کمک می کند تا استحکام خود را حفظ کند و محکم باقی بماند که در نتیجه این عمل، پوست بدون چروک خواهد ماند.

برای تأمین ویتامین C مورد نیاز بدن خود، انواع مرکبات، انواع توت، گوجه فرنگی، گل کلم، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

به میزان کافی، چای سبز مصرف نمایید زیرا غنی از آنتی اکسیدان ها است. چای سبز موجب کاهش سطح کلسترول، تقویت عملکرد ایمنی و کاهش خطر ابتلا به انواع سرطان ها است.

چای سبز موجب کم اشتهایی می شود و در نتیجه باعث لاغری می گردد.

سعی کنید حتما به برنامه غذایی خود، سویا را اضافه نمایید. پروتئین های سویا سرشار از ویتامین E و بسیاری از آنتی اکسیدان ها است. سویا باعث رطوبت پوست می گردد و در واقع، حالت ضد چروک دارد.

شیر غنی از ویتامین های B2، B12 و D می باشد. این ویتامین ها برای رشد گلبول های قرمز خون که حاملین اکسیژن مورد نیاز سلول ها هستند، ضروری است. این مواد کمک می کنند تا پوست و مو، سالم و سرزنده گردند.

mahsho ama1

از ماست به عنوان ماسک پوست، استفاده نمایید زیرا می تواند موجب آبرسانی و پاکسازی پوست شود.

از سبزیجات سبز مانند کلم پیچ و اسفناج بیشتر مصرف کنید زیرا دارای آهن، فیبر، ویتامین های A و E و C هستند.این ویتامین ها باعث طراوت و شادابی پوست می گردند.

یکی از مواد غذایی که باعث خوش رنگی پوست می شود، سیر است. سیر به علت داشتن آنتی اکسیدان موجب جوانی پوست می گردد؛ بنابراین، مصرف آن را به خاطر بسپارید.

اسیدهای چرب ضروری مانند امگا 3 و امگا 6 که به چربی های خوب معروف هستند، به عملکرد سلولی کمک می کنند؛ به طوری که سلول ها، کارهای خود را به درستی انجام می دهند و بدین شکل، پوست پاکسازی می گردد، جلوی ایجاد بسیاری از لکه های پوستی گرفته می شود، چروک ها کاهش می یابند و سلامت مو و ناخن نیز بهبود می یابد.