آموزش قدرت کاملترین مکمل برای دویدن است. بعد از هر بار دویدن، کمی احساس درد و خستگی میکردم اما این درد خیلی طول نمی کشید. اکنون دویدن در سراشیبی برایم بسیار راحت است.

بعد از دویدن احساس فوق العادهای دارم، البته در صورتی که همراه با اموزش قدرت باشد. در تمام عمرم هرگز احساسی به این خوبی نداشته ام. همکارانم متوجه چیزی متفاوت در من شده اند و مرتب می پرسند راز این تفاوت چیست.

از اینکه تقریباً تمام افرادی که به تحقیقات جامای من پیوستند تا آخر نسبت به این برنامه وفادار بودند، بسیار به خود می بالم. تنها استثناء زنی بود که به خاطر مشکل جسمی مجبور به ترک برنامه شد. بقیه افراد دوبار در هفته برای تمام سال، نسبت به برنامه وفادار بودند. بله اینجا و آنجا جلساتی را هم از دست میدادند، ولی تنها در حدود یک بار در ماه چنین اتفاقی پیش می آمد.

واضح است که نمی توانم دقت فردی این زنان در به شما نشان میدهم. اما تنها یک توضیح برای پشتکار آنها وجود دارد. اصلیترین دلیل این است که آنها از تغییراتی که در بدنشان به وجود می آمد، احساس خوبی داشتند و نمی خواستند این برنامه را قطع کنند. فلورا یکی از داوطلبان گروه آموزشی قدرت بود. او میگوید: نمی توانید تصور کنید وقتی کاری نظیر این برنامه را انجام می دهید چه احساس خوبی دارید. هنوز هم دوبار در هفته این تمرینات را انجام می دهم و احساس فوق العادهای دارم.

ای کاشی میتوانستم چوب جادو را حرکت دهم تا مطمئن شوم شما این شور و اشتیاق را حفظ می کنید. متأسفانه هیچ جادویی در کار نیست. فقط ارادهٔ شماست که شما را در مسیر دائمی این برنامه قرار می دهد. با این وجود میتوانم به شما یک برنامهٔ ثابت شده ارائه دهم. این برنامه ها را به کار ببرید - واقعا به شما کمک میکند و مفید است.

با خود عهد ببندید که دست کم مدت چهار هفته برنامه را دنبال کنید

چه چیز خاصی برای این چهار هفته وجود دارد؟ دو چیز: مدت طولانی در این برنامه بمانید و به آن عادت کنید. باید با تجهیزات آشنا شوید، تمرینات را یاد بگیرید، مقدار مناسب و درست را پیدا کنید و طبق یک برنامه منظم پیشن بروید.

این مسأله در مورد زمانی است که شروع به مشاهده تغییرات می کنید. بعد از اینکه مدت یک ماه برنامه را انجام داد، یک تجربه تکان دهنده با خود داشت:

انگشتان دستم به طور ناگهانی به پشت ران راستم برخورد کرد و تپیدن کرد. نظیر همین برآمدگی در پشت ران چپم هم ظاهر شد. شما میدانید که من قبلا هرگز ورزشی نمیکردم. بعد از چند لحظه متوجه شدم دردی که احساسی کردم، از عضلاتم بوده است.

بعد از گذشت چهار هفته دیگر مبتدی نیستید. با این حال دست کم هشت هفته دیگر (گاهی اوقات بیشتر) نیاز دارید تا رفتارهایی که به آن عادت کرده اید را تغییر دهید - بعضی از رفتارهایی که جزئی از زندگی شما شده و شما واقعاً از انجام آن لذت می برید.