سشوار یکی از لوازم برقی است که در اغلب خانه‌ها وجود دارد و برای حالت دادن یا خشک کردن موی‌سر پس از استحمام به کار می‌رود. در گذشته پیش از اختراع سشوار از روش فر کردن برای حالت دادن مو‌ها استفاده می‌شد؛ اما با ورود سشوار به بازار این امکان به وجود آمد که انواع حالت‌ها به مو داده شود و حتی مو‌ها صاف شوند.امروزه خیلی از مردم این وسیله را به کار می‌برند و البته گروهی هم کاملا مخالف سشوار بوده و آن را دشمن مو می‌دانند.

سشوار

به عقیده کارشناسان، بهترین راه برای خشک کردن مو‌ها، استفاده از حوله و سپس قرار دادن مو‌ها در معرض هواست تا به طور طبیعی خشک شوند.اما در این صورت امکان سرماخوردگی یا وز شدن مو‌ها وجود دارد که برای بسیاری آزار دهنده است؛ به همین منظور از سشوار کمک گرفته می‌شود تا ضمن خشک شدن مو‌ها، وز آن هم به وسیله برس‌های مخصوص گرفته شود.

کارشناسان معتقدند در صورتی که کاربران با طرز صحیح استفاده از سشوار آشنا بوده و در استفاده از آن زیاده‌روی نکنند، می‌توانند امیدوار باشند که آسیب کمتری به مو‌های خود وارد می‌کنند، چون به هر ترتیب حرارت سشوار موجب می‌شود که آب موجود در مو‌ها خشک شود.

توجه داشته باشید که هیچ وقت سشوار را در تماس با آب قرار ندهید. همچنین از به زمین افتادن سشوار جلوگیری کنید زیرا در این صورت به قسمت الکتریکی آن صدمه وارد شده و عایق‌بندی آن از بین می‌رود، و این امر موجب اتصال بدنه می‌شود. علاوه‌بر این هیچگاه پشت سشوار را که پروانه خنک‌کننده در آن کار می‌کند، به موی سر خود نزدیک نکنید. زیرا موها را جذب کرده و به دور خود می‌پیچاند در نتیجه موتور می‌سوزد.

از سوی دیگر از سشوار به صورت دائم استفاده نکنید و از قطع و وصل کردن سریع و مداوم سشوار خودداری کنید. امروزه سشوار‌هایی به بازار آمده‌اند که به سیستم حسگر مجهز هستند و در صورتی که مو‌ها بیش از حد داغ شده و حرارت بسیار زیاد شود به صورت خود به خود خاموش می‌شوند. باید توجه داشت که همواره سشوار در فاصله 30 سانتی‌متری مو‌ها نگه‌داشته‌شود.