در این مطلب با نکات مثبت استفاده از لیزر و نکات منفی استفاده از لیزر برای پوست

وقتی درباره ی از بین بردن موهای زائد صحبت به میان می آید ، گزینه های زیادی وجود دارند که باید مزایا و معایب همه ی آنها را در نظر بگیرید . می توانید شیو موها را که روشی سریع است به کاربگیرید . اما تنها در عرض چند روز موها ی زائد دوباره رشد می کنند . کرم های موبر نیز موها را تنها در چند دقیقه از بین می برند ، اما بوی بدی دارند و در موارد زیادی بعد از استفاده حساسیت های پوستی را بوجود می آورند . اگر دنبال یک روش با اثرات طولانی تر هستید ، احتمالا وکس و یا دیگر وسایل که ریشه ی مو را هدف قرار می دهند انتخاب می کند که با استفاده از آنها هنگام رویش مجدد مو با مشکلات زیادی از جمله موهای زیر پوستی مواجه خواهید شد .

اما گزینه های با اثر گذاری طولانی تر نیز وجود دارند که الکترولیز یکی از آنها است . در این روش از سوزن های بسیاری ریزی استفاده می شود که توسط آنها به فولیکول موها جریان التریکی وارد می کنند و آنها را از بین می برند . اگر فکر می کنید استفاده از این سوزن ها دردناک خواهد بود ، حق با شما است ! علاوه بر درد این روش بسیار زمان بر نیز هست.

اما می رسیم به لیزر ، یکی از محبوب ترین روش های اخیرا بوجود آمده و تقریبا دائمی که فولیکول های مو را تخریب و رشد آنها را کم و کم تر می نماید . لیزر منحصرا سلول های رنگدانه ی مو موجود در فولیکول ها را هدف قرار می دهد و مو را از ریشه می سوزاند . بعد از چند جلسه لیزر، می توانید تیغ و وکس را به طور کامل کنار بگذارید . اما قبل از جلسه ی اول و شروع به استفاده از لیزر ،که احتمالا بسیاری از شما در این مرحله قرار دارید ، بهتر است مزایا و معایب لیزر را با هم بررسی کنیم .

نکات مثبت استفاده از لیزر

با این حال که لیزر شما را برای همیشه از مشکل موهای زائد خلاص نمی کند ، رشد مو را به شکلی باور نکردنی کاهش می دهد . (تنها روش تایید شده برای از بین بردن دائمی موها الکترولیز می باشد )

می توانید روی هر ناحیه از پوست بدن که می خواهید لیزر را مورد استفاده قرار دهید . دستگاه در مدت کوتاهی ناحیه ی وسیعی از پوست را پوشش می دهد . لیزر از این نظر هیچ محدودیتی ندارد .

در مورد میزان درد این روش ، می توان آن را بین شیو و وکس در نظر گرفت . متخصصان استفاده از دستگاه معمولا قبل از انجام لیزر درمانی با یخ ناحیه ی مورد نظر از پوست را کمی بی حس می کنند . به این شکل پروسه ی استفاده از لیزر درد کمتری خواهد داشت .

نکات منفی اگر می خواهید نتیجه ی مطلوبی از لیزر بگیرید باید صبور باشید . یک جلسه لیزر ناحیه ی زیر بغل کمتر از یک دقیقه طول می کشد ، اما برای نتیجه گرفتن به چندین جلسه نیاز خواهید داشت . (بین سه تا هشت جلسه)و بین جلسات باید حداقل شش هفته فاصله وجود داشته باشد .

لیزر پروسه ای هزینه بر است و باید چندین برابر دیگر روش ها برای آن پول خرج کنید .

تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه های مو به لیزر اجازه می دهد تا عملکرد بهتری داشته باشد . به همین دلیل هم لیزر روی پوست های روشن با موهای تیره بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت و برای پوست های تیره به اندازه ی پوست های روشن موثر نخواهد بود . در پوست های تیره ، رنگ پوست و مو بر سر جلب توجه لیزر با هم رقابت می کنند . البته این بدان معنا نیست که نمی توان از لیزر برای پوست های تیره استفاده کرد . اما برخی از انواع لیزر روی این نوع از پوست موثر تر خواهند بود .

اگر لیزر توسط فرد متخصص مورد استفاده قرار نگیرد ، ممکن است اسکار و لکه های پوستی را بوجود آورد و یا موجب سوختگی پوست گردد.