تا کنون در تحقیقات بسیاری تاثیر سرکه سیب در درمان انواع بیماری های پوستی ثابت شده است. فواید سرکه سیب در درمان بیماری هایی نظیر اگزما از خواصی در این ماده ی بی نظیر سرچشمه می گیرد که در این قسمت به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

سرکه سیب حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی از جمه پتاسیم ، آهن ، کلسیم ، منیزیم ، سدیم ، گوگرد و سولفور بوده که ایمنی پوست را افزایش می دهند و به درمان اگزما کمک می کنند.

مقادیر بالای فیبر ، به سرکه این قدرت را می دهد که پوست را از سموم پاک کند.

در سرکه سیب میزان زیادی بتا کاروتن وجود دارد که به جوانسازی سلول های پوست کمک می کند.

پتاسیم موجود در سرکه سیب pH پوست را تنظیم کرده و حساسیت های پوستی را از بین می برد.

سرکه سیب سرشار از اسید هایی مثل لاکتیک ، استیک و مالیک می باشد که ضد قارچ و ضد باکتری هستند و خشکی ، عفونت ، التهاب و خارش را در سطح پوست از بین می برند. البته به خاطر داشته باشید که نباید از آن به صورت مستقیم بر روی پوست استفاده نمایید. اول سرکه را با میزان برابر از آب رقیق نمایید و قبل از هرچیز بر روی قسمتی از پوست دست امتحان کنید تا مطمئن شوید پوست به سرکه حساسیت ندارد.

سرکه ، پوست را پاکسازی و بازسازی می کند و قادر به درمان بسیاری از بیماری های پوستی می باشد .

سرکه ی سیب چربی بیش از حد پوست را از بین برده و میزان pH را نیز تنظیم می نماید . زیرا تولید سبوم را به تعادل می رساند و در نتیجه پوست نه بسیار خشک و نه بسیاری چرب خواهد شد.

پوست را از سموم پاک می کند و به آن درخشندگی می بخشد.

سرکه سیب یکی از بهترین درمان ها برای آکنه و جوش ها محسوب می شود و از کرم های موجود در بازار هم بسیار ارزان تر است.

با چین و چروک های روی پوست صورت مبارزه می کند. در واقع شست و شوی صورت با سرکه سیب تا حد زیادی چین و چروک ها را کاهش می دهد. باید تنها یک تکه پنبه را به ترکیب سکه سیب و آب آغشته کرده و روی پوست به صورت مستقیم بزنید ، سپس پوست را با آب ولرم شست و شو دهید.

اگر پوست خود را روزانه با سرکه سیب و آب شست و شو دهید ، لکه های سالخوردگی نیز از بین خواهند رفت. آلفا هیدروکسی اسید موجود در سرکه ، پوست را از سلول های مرده پاکسازی می کند و سلامت پوست را بهبود می بخشد. باز هم به وسیله ی یک تکه پنبه محلول سرکه و آب را به پوست بزنید و سی دقیقه صبر کنید. بعد پوست را شست و شو دهید . این کار را به مدت چهل روز انجام دهید.

یادآوری این نکته ضروری است که همیشه از سرکه سیبی که با آب رقیق شده استفاده کنید و از استفاده ی تنها از آن به شدت خودداری نمایید. سرکه سیب قدرت بسیار بالایی دارد که ممکن است روی پوست ایجاد سوختگی کند. قبل از شروع درمان با این نوع از سرکه ، مطمئن شوید که به آن آلرژی ندارید .