چنانچه ریشه گزنه را در الکل شصت درجه بخیسانید و آن را پانزده روز در آفتاب قرار دهید سپس صاف کنند مایعی بدست می آید که اگر سه قاشق آنرا با آب مخلوط کرده و بر سر بمالید در رفع ریزش مو فوق العاده موثر است. برگ گزنه (1گرم)، پیاز خشک شده (10گرم) و الکل 70 درصد (100 سی سی) را باهم مخلوط کرده و چند روز کنار گذاشته و سپس آنرا صاف کرده و با حاصل صافی سر را ماساژ دهند .

برای تقویت پوست سر و جلوگیری از ریزش مو توصیه می شود با جوشانده غلیظ گیاه بابا آدم {Burduck Rootd} پوست سر را ماساژ دهید.

شیره ی تازه علف چشمه (100 گرم) - الکل 90 درجه (100سی سی) و اسانس ژرانیوم (10 قطره) را با یکدیگر مخلوط می نماییم و به موهای خود می مالیم.

ضماد روغن بنفشه از ریزش موی سر جلوگیری می کند.

ماساژ پوست سر با جوشانده آویشن از ریزش مو جلوگیری کرده و مداومت بر این کار باعث رویش مجدد آن می گردد.

گل ختمی برای جلوگیری از ریزش مو و برطرف نمودن شوره و چربی سر استفاده می شود.

یک عدد خیار بزرگ که کاملاً رسیده و زرده شده است را از وسط به دو نیم کنید. و لا به لای گوشت و تخم آن مقداری جو دو سر قرار دهید. پس از چند روز جو از آب خیار استفاده کرده و جوانه می زند و پس از مدتی خشک می شود. حالا آنرا کوبیده و مخلوط با حنا یا ماست به سر ببندید.

برگهای گزنه و پیاز را کاملاً ریز کرده و در الکل 70 درصد بریزید. هر روز این مخلوط را تکان دهید و به مدت یک الی دو هفته آن را در هوای اتاق نگه دارید. اکنون آنرا صاف کرده و به مدت یک هفته هر روز پوست سر را با آن ماساژ دهید. بعد از گذشت این مدت خواهید دید که ریزش موی شما چقدر کاهش یافته است.

مقدار کمی سیر را رنده کنید و بعد به آن مقداری عسل اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. این مایع را به کف سر خود بمالید و پس از گذشت 2 ساعت موهای خود را بشویید.