استراتژی خرید به شما کمک می کند تا وزن کم کنید .

توجه به نکات زیر سبب تغییر رفتار شما نسبت به خرید روزانه می کند.

  1. در موقعیکه گرسنه هستید، برای خرید مواد غذایی نروید، زیرا اشتهای زیاد شما را وادار می کند که برخلاف برنامه ای که در پیش دارید به دنبال چیزهایی بگردید که برای شما مضر است.
  2. بعد از ورزش برای خرید نروید، زیرا گرسنه هستید و قند خون شما پایین است و ممکن است به حدی خسته باشید که سرگیجه داشته باشید. در این شرایط و موقعیکه از کار روزانه باز می گردید،خود را مستحق خوردن چیزهای مقوی و پرچربی می دانید.
  3. با توجه به تنظیم برنامه غذای روزانه و یا هفتگی عازم خرید شوید و از قبل پیش بینی مواد مورد لزوم خود را بنمائید.
  4. بهترین موقع برای خرید بعد از خوردن صبحانه و ساعات اولیه روز است، زیرا سبزیجات و میوه های طبیعی و تازه فراوان تر است.
  5. و آنچه هیچوقت نباید بخرید و یا بخورید عبارتند از آب نبات غذاهای کنسرو شده

انواع شکلاتی پودرهای غذایی

  1. انواع نوشابه های رنگی گوشتهای چربی دار

انواع چیپس ها کمپوت های میوه

انواع شکلاتی پودرهای غذایی

بطور کلی هر نوع مواد غیرطبیعی که به نحوی در آن تغییراتی داده شده و یا موادی بدان اضافه شده است.

ایا شکلات باعث چاقی میشود؟

1.شکلات تلخ این روزها وقتی صحبت از بهترین شکلات می‌شود، حرف اول را شکلات تلخ می‌زند که از خلوص بیشتری برخوردار است و خواص بسیاری را به آن نسبت می‌دهند؛ از کاهش فشارخون و کنترل دیابت گرفته تا کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی.

2.شکلات سفید

این شکلات که کاملا سفیدرنگ است، از کره کاکائو گرفته شده و کالری بالایی دارد. پس بهتر است هنگام خرید شکلات، جزو آخرین گزینه‌های انتخابی‌تان باشد؛ به خصوص اگر در حال کاهش وزن هستید.

3.شکلات شیری شکلات شیری، شکلاتی است که هنگام تولیدش، شیر به صورت شیرخشک در میان اجزای تشکیل‌دهنده‌اش جای گرفته. البته این مقدار شیر کمکی به تامین کلسیم مورد نیاز بدن نمی‌کند اما افرادی که به پروتئین شیر حساسیت دارند، باید از مصرف آن صرف‌نظر کنند؛ زیرا همین مقدار کم هم می‌تواند برای آنها دردسرساز باشد.

4.شکلات قهوه این شکلات، شکلاتی است که وقتی آن را از بسته‌بندی خارج می‌کنیم بوی خوش قهوه به مشام‌مان می‌رسد و کافئین موجود در آن برای رفع خستگی (البته به طور موقت) در اواسط روز می‌تواند کمک‌کننده باشد. اما یادتان باشد که در خوردن این شکلات زیاده‌روی نکنید زیرا صرفا دریافت حد متعادلی از کافئین نشاط‌آور است و خوردن بیش از اندازه‌اش می‌تواند محرک و آسیب‌رسان باشد.

5.شکلات مغزدار نسل جدیدی از شکلات‌ها که با مغزهای درسته فندق، بادام یا بادام زمینی پوشیده شده‌اند، به شکلات مغزدار شهرت یافته‌اند و ارزش غذایی بالاتری، به خصوص برای کسانی که لاغرند و می‌خواهند وزن اضافه کنند، دارند. حتی بچه‌هایی که کم اشتها هستند، می‌توانند در میان‌وعده‌های خود از این نوع شکلات‌ها استفاده کنند اما باید بدانید که این شکلات‌ها پرکالری‌اند و بنابراین نباید تعادل را در مصرف‌شان فراموش کرد.

6.شکلات میوه‌ای این شکلات‌ها، روکشی روی انواع کشمش یا میوه‌های خشک بوده و گزینه‌ای مناسب برای کسانی هستند که هوس شکلات کرده‌اند اما باید کالری کمتری را دریافت کنند.

7.آب‌نبات و تافی

  • میشه باید تافی و آب‌نبات جزو آخرین گزینه‌های انتخابی شما باشند؛ زیرا تنها شکر دارند و کمی اسانس و مواد رنگی. هر چند که همه آنها در مقادیر مجاز به این نوع محصولات اضافه می‌شوند اما چسبندگی این خوراکی‌ها بیشترین آسیب را به دندان‌ها وارد می‌کند؛ به خصوص اگر بلافاصله پس از مصرف، مسواک نزنید.
افراط شکلاتی
  • گاهی ما بیش از مصرف روزانه‌مان شکلات می‌خریم و ممکن است مدتی آنها را در قفسه خوراکی‌هایمان نگه داریم اما شرایطی برای ذخیره این گروه وجود دارد. اینکه دمای نگهداری باید 15 تا 18 درجه باشد، دور از تابش آفتاب قرار گرفته و در ظروف در بسته ریخته شوند و چون جاذب بو هستند در کنار غذاهایی که بوی تندی دارند (مثل قفسه ادویه‌ها) قرار نگیرند. در ضمن، شکلات‌هایی که روکش کاغذی ندارند هم باید به سرعت مصرف شوند زیرا گذاشتن آنها در معرض هوا می‌تواند موجب اکسید شدن چربی‌های اشباع نشده‌ای شود که در آنها به کار رفته است.