بسیاری از زنان از احساسی فوق العاده ای که بعد از هر بار بلند کردن وزنه به آنها دست میدهد راضی هستند. او رسولا یکی از آنهاست: بلند کردن وزنه و حس کششی در عضلاتم را دوست دارم.

احساس میکنم دارم برای خودم وقت میگذارم. موزیک گوش می دهم و به آرامی و منظم حرکاتم را انجام میدهم. فکر میکنم این یک کیفیت و مزیت فوق العاده است. بعلاوه بسیار سرزنده هستم.

برای یک ماه به نظر جالب توجه بیاید، ولی بعد از اینکه تازگی خود را از دست داد کمی استراحت کنید. برنامه را متوقف نکنید! روش های بسیاری برای افزایش لذت شما وجود دارد.

روشی را پیدا کنید تا به شما انگیزه بیشتری دهد

سارا و اورسولا جزو گروهی بودند که آنها را هر هفته برای آزمایش تمرینات، ملاقات می کردیم. هر کدام از آنها به روش خود این برنامه را دنبال میکرد. سارا می خواست زودتر نتیجه کار خود را ببیند: در دو ماه اول، در دو تمرین از ورزشهای بازویی - چرخش عضلات دو سر بازو و حرکت رو به بالا - پیشرفت قابل ملاحظهای داشتم، اما در مورد عضلات سه سر بازو و در وزنه ۲/۵ کیلویی درجا می زدم. به نظرم مأیوس کننده بود. دمبل بعدی من، ۳/۵ کیلویی بود اما یک روز تصمیم گرفتم تا بدانم مشکل چیست، حدسم درست بود: میتوانستم آن را انجام دهم. اگر کمی بیشتر کار میکردم پیشرفت خوبی داشتم. اورسولا به نتیجه کاملا متفاوتی رسیده بود: چیزهای بسیاری بود که با آنها مواجه شدم و نمی خواستم این مساله برای من به صورت یک مشکل درآید. سرعت پیشرفت من در این گروه از همه پایین تر بود. اما به جای فکر کردن به پایان هر دوره وانمود می کردم که در آخرین شمارش هستم. به این ترتیب واقعا از تمرینات لذت میبردم

فکر می کنم هر دوی آنها درست میگویند. مهمترین چیز برای انجام این برنامه، لذت بردن از آن و جاافتادن در برنامه است. هرچه بیشتر پیشرفت می کنید، مهم نیست چقدر آهسته، متوجه مزایای این برنامه می شوید.

بی توجهی ها را در جهت مثبت تقسیم بندی کنید

بعضی از زنان به طرز جالبی قبول کرده اند که آموزش قدرت بهانه ای است تا برنامه های خنده دار تلویزیون که از آن لذت میبرند را تماشا کنند. بقیه افراد به موسیقی گوش میدهند یا این کتاب را مطالعه میکنند. اندریا یکی از خوانندگان کتاب ما نوشت: یکی از نکته های جالب برنامه برای من این است که میتوانم برنامه را با وقتم در خانه تنظیم کنم، حتی زمانی که تلویزیون تماشا می کنم و به رادیو گوش می دهم یا زمانی که با صدای بلند، موزیک گوش می دهم (اگرچه یکی از پاهایم با وزنه ۹ کیلویی به زمین چسبیده و هنگام رقصیدن اندکی محدودیت دارم).

با یکی از دوستانتان کار کنید یا یک گروه تشکیل دهید

مهمترین نکته بعدی، داشتن یک همراه ورزشی است. این کار به شما دستورالعمل یک برنامه زمان بندی شده و احساسی مسؤولیت نسبت به شخصی دیگری را می دهد. شما و همراهتان میتوانید فرم بدن همدیگر را بررسی کنید - این روش مخصوصاً در شروع این برنامه بسیار مناسب است. البته عملکرد شما جالب تر و سرگرم کننده تر خواهد شد. اگر یکی از شما در سطح پایینتری باشید، دیگری میتواند به پیشرفت او کمک کند. مادرها و دخترها بهترین همراهان ورزشی هستند.

اینجا همکاران ما در تافتسی قبلی از کار یا در طول وقت ناهار با همدیگر ورزش میکنند. ممکن است بتوانید همسایه خود را به این روش ترغیب کنید. آموزش قدرت، ورزشی منطقی برای یک گروه است. از آنجایی که شما مرتب در حال ایستادن یا نشستن در یک مکان هستید، پس بهتر است این کارها را به صورت منظم انجام دهید. از آنجا که هرکس حرکات مشابه انجام میدهد، حتی هنگامی که وزنه های متفاوت را بلند میکنند لازم نیست همراهان شما خود را با دیگران تطبیق دهند مانند بازی تنیس یا پیاده روی.

«مریلو» و «سارا» - بیشتر از یک سال است که تمرینات آموزش قدرت را با هم انجام میدهند. آنها وزنه هایشان را در آپارتمان مریلو نگه می دارند و دوبار در هفته، سارا به آنجا میرود تا هر دو با هم ورزش کنند. مری لو میگوید:

ما راه می رویم، میخندیم و با هم حرف میزنیم. یک روز سارا به من تلفن کرد و گفت مجبور است منتظر تعمیرکار باشد و باید در منزل بماند، بنابراین مجبوریم این جلسه را تعطیل کنیم. به او گفتم پیشنهادی دارم و چند دقیقه دیگر آپارتمان او می روم. او گفت: پس وزنه ها را چطور به آنجا ببریم؟ گفتم نگران نباشد. ظرف چند دقیقه در خانه او را زدم و گفتم. ظهر به خیر، مادر به وزنه های روی چرخ خوش آمد بگو، من به زیرزمین رفته بودم و یکی از چرخ هایی را که برای خرید از آن استفاده میکردم را برداشتم و وزنه ها را در آن گذاشتم. بنابراین ما ورزش آن روز را در محیطی شاد و مفرح انجام دادیم.