بوی بد دهان تنها خجالت آور نیست ، بلکه احتمالا خبر از مشکلی جدی تر در بدن می دهد. اگر بعد از برطرف شدن مشکل ، بوی بد همچنان باقی بماند ، راه کار هایی برای حل این مشکل پیش روی شما وجود دارد.

تنفس تازه و خوشبو یکی از قدیمی ترین و رایج ترین راه کارهایی که به ذهن افراد در چنین مواقعی می رسد ، استفاده از دهان شویه است. اما در بیشتر این دهان شویه ها الکل وجود دارد که ممکن است مصرف کننده را با خطراتی مواجه سازد. 27 درصد از برخی انواع این دهان شویه ها از الکل ساخته شده اند که این مقدار بسیار بالایی محسوب می شود.

البته این تنها ماده ی سازنده ی این دهانشویه ها ، که امروزه طرفداران بسیاری نیز دارند ، نیست. گزارش شده که اتانول موجود در دهانشویه ها به سلول های مخرب اجازه ی آسیب رسانی به بافت ظریف داخل دهان را داده و از این طریق ایجاد مشکل می کنند. از طرفی استالدهید ، یکی دیگر از مواد بکار رفته در دهان شویه ، نیز ممکن است سرطان زا باشد.

حتی اگر دهان شویه ای پیدا کنید که در لیست مواد سازنده ی آن این مواد وجود نداشته باشد ، این محصولات معمولا با رنگ ها و طعم های مصنوعی پر شده اند که بدن علاقه ای به پذیرش آنها ندارد.

دلایل بروز بوی بد دهان در هر زمان و شرایطی همه افراد ممکن است برای بازه زمانی مختلف به این مشکل دچار شوند. گاهی دلیل بوی بد دهان ماده ی غذایی است که خورده اید و گاهی نیز بوی بد از باکتری های موجود در دهان سرچشمه می گیرد.

یکی از تصورات غلط درباره منشع بوی بد دهان این است که اکثر مردم معتقدند این بو از معده سرچشمه می گیرد. به طور کلی منشع بوی بد دهان را می توان پشت زبان ، گلو و لوزه دانست. در این قسمت ها باکتری هایی وجود دارند که از خود ترکیبات گوگرد دار آزاد می کنند و همین عامل بروز بوی بد دهان محسوب می شود. دلیل اینکه صبح ها با این تنفس بدبو از خواب بیدار می شوید این است که فعالیت این باکتری ها در طول شب افزایش می یابد .

مهم نیست که این تنفس بد بو چرا و چگونه بوجود آمده ، البته اگر مشکلات جدی تر را نادیده بگیریم ، شما می توانید بدون استفاده از دهان شویه های خطرناک این مشکل را تحت کنترل داشته باشید .