در ادامه سری مقالات X سال جوانتر به نظر برسید!...

مه شو: رایحه خوش عطر ، علاوه بر اینکه باعث افزایش اعتماد به نفس افراد و حس زیبایی می شود، در اولین نگاه و قضاوت دیگران هم نقش بسیار مهمی دارد.

نکته قابل توجه در انتخاب نوع عطر این است که می تواند نشان دهنده شخصیت فرد و حتی ثبت خاطرات گذشته باشد.

توصیه های مهم یکی از بهترین متخصصان زیبایی آمریکا را در این خصوص با هم مرور می کنیم:

- اینکه بوی عطر قبل از شما وارد فضا شود، دیگر قدیمی و کهنه شده است.بهتر است مقدار استفاده از عطر و ادکلن معقول و به اندازه باشد، چیزی که متاسفانه بسیاری از خانم ها هنوز آن را رعایت نمی کنند و همین کار خصوصا اینکه عطر، رایحه مطلوبی نداشته باشد، پیر شدن را فریاد می زند!

کاملا مدرن عطر بزنید:

-پوست شما، به تدریج بوی عطر را تغییر میدهد.حتما این تجربه را داشته اید که یک عطر بر روی بدن افراد مختلف، رایحه و حتی ماندگاری متفاوتی هم دارد.توصیه می کنیم به جای اسپری کردن بر روی پوست، در ابتدا ، بسیار کم از عطر مورد نظر خود به موها و زیر لباس اصلی خود بزنید و هر بار که آرایش خود را تجدید می کنید، چند اسپری دیگر بزنید.با اینکار، عطر ، رایحه ملایمی داشته و بسیار مطلوب تر خواهد بود.استفاده از عطر با برندهای شناخته شده و مطمئن، از آنجایی که الکل کمی دارند، به موها اسیب نخواهد زد و لباس شما هم لکه نمی شود.

- عطرهایی که در یک دوره به یکباره مد می شود، انتخاب نکنید.رایحه خاص فوق العاده جذاب تر از عطرهایی است که تعداد زیادی از افراد از آن استفاده می کنند.

- فراموش نکنید که این بوی عطر نیست که قدیمی می شود، بلکه این روش استفاده و نحوه انتخاب عطر متناسب با سن و سال افراد است که سن را بالاتر یا پایین تر از آنچه هست نشان می دهد.خانم هایی که کم کم پا به سن می گذارند، هرگز نباید از عطرهای تند استفاده کنند.اینکار ، آنها را مسن تر جلوه خواهد داد.

- توصیه متخصصان زیبایی این است که هرگز برای همه مکان ها ، از یک عطر خاص استفاده نکنید.چند عطر متنوع داشته باشید و هر کدام را با لباس مناسب هر مکان، ست کنید.این یک روش کاملا حرفه ای برای عطر زدن محسوب می شود.پس حرفه ای باشید و عطرها را صحیح و مناسب با شخصیت خود انتخاب کنید.

-از زدن عطرهای قدیمی ، واهمه ای نداشته باشید.اگر عطر کلاسیک را می پسندید در استفاده از آن، تردید به خود راه ندهید.بسیاری از عطرهای کلاسیک، با شخصیت خاص فرد، مثل یک اثر هنری ، تحسین دیگران را برمی انگیزد. همانطور که در بالا اشاره کردیم، مهم نحوه استفاده از عطر است نه صرفا جدید بودن عطر!

-شیشه عطر را دور از حرارت و نور خورشید نگه دارید.نگهداری از عطر در یخچال حتی حدود دو سال، رایحه آن را حفظ می کند.

با انتخاب عطر مناسب،امضای خاص خود را داشته باشید.

زیبا باشید.