احتمالا همیشه آرایشگر شما می گوید باید حداقل هر شش هفته یکبار برای کوتاه و مرتب کردن موهای خود به آرایشگاه بروید . اگر قصد بلند کردن موهای خود را دارید ، این ایده خیلی مناسب به نظر نمی رسد . اما حق با آرایشگر شماست . کوتاه کردن موها به طور منظم سلامت آنها را تضمین می کند و به آنها اجازه می دهد رشد بیشتری از نظر طولی و بدون آزار موخوره ها داشته باشند . البته باید بدانید کوتاه کردن موها در تسریع رشد نقشی ندارد .

موخوره

یک رشته مو از لایه های مختلفی تشکیل شده است . لایه ی خارجی یا همان لایه ی شاخی از لایه های ظریف و شکننده ی درونی مثل یک زره محافظت می کند . وقتی لایه ی شاخی آسیب می بیند ، لایه ی دورنی حل شده و مو به صورت طولی به چند شاخه تقسیم شده و موخوره را بوجود می آورد . این موخوره در طول یک رشته مو به سمت محل رویش به مرور زمان پیشرفت می کند و سرانجام مو را از بین می برد .

مبارزه با موخوره ها اگر موهای خود را مرطوب نگه دارید و با آن به صورت ملایم رفتار کنید ، پیدایش موخوره تا حد چشمگیری کاهش می یابد . اگر موخوره بوجود آمد ، می توانید آن را موقتا بوسیله ی یک نرم کننده ی مناسب ، مثل محصولات ساخته شده از موم عسل ، به هم بچسبانید . اما این روش کاملا موقتی است . برای خلاص شدن از موخوره ها و پیشرفت آنها ، باید قسمت آسیب دیده مو را بزنید .

ملاحظات

هرچند ایده کوتاه کردن منظم موها به ظاهر بسیار مناسب است ، در عمل باید مراقب باشید تا میزان زیادی از موها از بین نروند . اگر هر بار دقیقا به همان میزان رشد مو را کوتاه نمایید ، انگار هیچ رشدی نداشته و هیچوقت بلند نمی شوند . پس هر بار که به آرایشگاه مراجعه می کنید ، به آرایشگر خود میزان کوتاهی را گوشزد نمایید .

پیشنهادات کارهای زیادی برای افزایش رشد موهای خود نمی توانید انجام دهید . کوتاهی مو تنها روی میزان شکنندگی و ظاهر سلامت آن موثر است . بهتر است همیشه کوتاهی را قبل از خشک و شکننده شدن مو انجام دهید .