پیشگیری از سرطان خون با چای سبز

براساس نتایج تحقیقات دانشمندان دانشگاه مایوکلینیک، بخشی از گیاه چای سبز موسوم به اپیکالوکتکین گالیت، برای افرادی که مبتلا به سرطان مزمن خون هستند مفید است. تحقیقات این دانشمندان نشان می دهد، بیماران بعد از شروع مصرف چای سبز بهبودی قابل توجهی در وضعیت خود احساس می کنند. محققان آمریکایی گفته اند که اثر درمانی این نوع چای این است که سلول های سرطانی را از بین می برد. این محققان هنوز مقدار مصرف این ماده را برای درمان سرطان خون مشخص نکرده اند.

دیابت و غذاهای چرب

براساس تحقیقات دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، افراد چاق 80 بار بیش از سایرین به بیماری دیابت مبتلا می شوند. این دانشمندان معتقدند: غذاهای چرب باعث سرکوب آنزیمی می شوند که موجب ترشح انسولین می گردد. در واقع آنزیم گلیلوزیل ترانسفر از پانکراس باعث کنترل قند خون می شود. یافته های این دانشمندان نشان می دهد، شیوع دیابت نوع 2 شاید ناشی از نقص این آنزیم باشد. افرادی که ژن ناقص این آنزیم را داشته باشند، ممکن است به دیابت نوع 2 مبتلا شوند.

اکنه (جوش) و مصرف بیش از حد شیر

براساس نتایج تحقیقات دانشمندان آمریکایی، مصرف زیاد شیر موجب بروز جوش های پوستی در سنین نوجوانی می شود. این دانشمندان معتقدند مقداری بالای ید موجود در شیر موجب بروز آکنه با جوش صورت در نوجوانان است. هم چنین هورمون ها و مولکول های فعال زیستی موجود در شیر نیز در پیدایش این جوش ها موثر می باشد.

مصرف زیاد ویتامین ها و بروز سرطان پروستات

محققان در آمریکا هشدار دادند که مصرف بیش از حد مولتی ویتامین ها خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش می دهد، مطالعه درباره نزدیک به 300 هزار نفر از مردان نشان داد که مصرف مولتی ویتامین ها، بیش از هفت نوبت در هفته، خطر بروز سرطان پروستات را افزایش می دهد.