اگر در طول سال پوست صورت شما پوسته پوسته میشود و یا بدنتان خشک است باید به فکر چاره بود. مشاهیر درباره راز نهفته در پشت چهره درخشانشان خود در برابر دوربینها نوشیدن آب را علت اصلی دانستند. پوست صورت آنها همیشه با طراوت است در حالی که مرطوب کردن پوست حس بهتری را به آدمی میبخشد .باید به این نکته توجه کرد که 64 درصد مواد تشکیل دهنده پوست را آب تشکیل میدهد. طی تحقیقات ، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که آب میتواند درمانی مفید بری پوست باشد. از آنجایی که شرکتهای داروسازی نمیتوانند آب را به عنوان دارو ثبت اختراع کنند بنابراین در تلاش برای یافتن نوعی اختراع متفاوت ، به کمک آب برای درمان هستند.

علم در این باره چه میگوید؟

در یکی از درمانگاه¬های پوست ، تحقیقی درباره اثرات مصرف آب در دراز مدت بر سلامت پوست صورت گرفت و نتیجه این تحقیق در سال 2007 در مجله بین المللی منتشر شد که این نتیجه به شرح زیر است . نوشیدن 2.25 لیتر (9.5 فنجان) آب در روز به مدت چهار هفته چگالی و سلامت پوست را تغییر میدهد و در تحقیق و مطالعه ای دیگر در دانشگاه کلمبیا مشخص شد که نوشیدن 500 میلی لیتر آب یعنی در حدود 2 فنجان گردش خون را در پوست افزایش میدهد . این نتایج تاثیر نوشیدن آب بر شادابی پوست را نشان میدهد.

آب چگونه بر پوست تاثیر میگذارد؟

دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که نوشیدن آب باعث تغییر شایان در سلامت پوست میشود . بدون مصرف آب کافی ،پوست کدر به نظر میرسد و چین و چروک و منافذ پوست برجسته میشود و لطافت پوست کاهش می یابد. به این خاطر که آب ، منافذ و شیارها را پر میکند و شادابی و سلامت را به پوست برمیگرداند. علاوه بر این ، ساختار پوست به صورتی است که کلاژن جهت فعالیت نیاز به آب دارد. تحقیقات همچنین حاکی از آن است که بیماران در زمان استفاده کمتر از آب از بابت آکنه و جوشهای بیشتر گلایه دارند و تاثیر آب را بر درمان کاملا درک میکنند. نکنه قابل تامل اینجاست که یک تغییر کوچک در رژیم غذایی میتواند نوع چربی پوست شما را تغییر دهد که این خود میتواند با شکل گیری آکنه ارتباط داشته باشد . کم شدن آب بدن ممکن است باعث اینگونه تغییرات در غدد چربی پوست باشد. از دیگر مزایای نوشیدن آب ، کاهش غلظت چربی و به دنبال آن کم شدن جوش میباشد. در حقیقت مسئله تعادل پایدار بین میزان آب و چربی در سطح پوست امری حائز اهمیت است . اگر نسبت چربی به آب بر سطح پوست شدید باشد ، منافذ پوست مسدود شده و این خود باعث پیدایش لکه و آکنه میشود.

با تمام ان تفاسیر ، نوشیدن آب به این معنی نیست که پوست شما به سرعت واکنش نشان میدهد و طراوت پیدا میکند بلکه به این معنی است که از نظر بالینی ، با طی شدن زمان نشانه¬های پیری به حداقل میرسند و چهره جوانتر از قبل شده و چین و چروکها کمتر میشوند و اگر از نوشیدن آب ممانعت کنید علائم پیری زودتر پدیدار میشوند.