. تبلیغات بسیاری درباره این مواد برای تقویت موها شده است؛ اما باید بدانیم که تاکنون ثابت نشده است که انواع ویتامینها در رشد موها تأثیر قابل توجهی داشته باشند، از سویی مصرف زیاد هیچ ویتامینی نقش در کاهش ریزش مو و یا تقویت رشد موها ندارد، ضمن اینکه برعکس مصرف بیش از حد ویتامین A می تواندباعث ریزش موها شود.

از سوی دیگر ویتامینهای موجود در شامپوها و سایر فرآورده های موضعی جذب نمی شوند و هیچ کارایی در تقویت و رشد موها ندارند و وجود آنها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند. در خاتمه لازم است بدانید که تنها برخی از موارد ریزش مو مربوط به تغذیه می شود و در بیشتر افراد ریزش موها ربطی به نوع تغذیه ندارئ و تغییر در عادات غذایی باعث به صورت کامل جلوگیری از ریزش مو نمی شود.

از نظر غذایی کمبود ویتامین های گروه B بخصوص بیوتین و ویتامین B6 باعث ریزش مو می شوند. بیوتین ویتامینی است که دربسیاری از محصولات آرایشی به عنوان مکمل بهبود دهند وضعیت مو اضافه می شود، زیرا عارضه مشخص کمبود بیوتین، ریزش مو است. منابع غنی ویتامین B6 شامل جگر، موز، دانه آفتابگردان، ماهی، مرغ، جوانه گندم، آلوی خشک و گوشت و غلات سبوس دار، مخمر و زرده تخم مرغ می باشد.

منابع غنی بیوتین نیز شامل جگر و گوشت مرغ، زرده تخم مرغ، جوانه گندم، سبوس گندم، بادام زمینی، مخمر، برخی سبزیجات مانند قارچ و گل کلم و تعدادی از میوه جات مانند توت فرنگی، موز، گریپ فروت و هندوانه است. البته اثر مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو به اندازه داروهای شیمیایی قوی و سریع نیست، در نتیجه به مدت زمان و صبر و حوصله بیشتری برای اثر گذاری نیاز دارند.