اگر در دوران بارداری خود هوس خرما کرده اید بدون شک از مصرف آن خوشحال شده و به وجد می آیید. این میوه خوشمزه مقدار زیادی مواد مغذی برای رشد کودک فراهم می کند و سلامت او را افزایش می دهد. زنانی که خرما دوست ندارند بدون شک این دوران بهترین زمان برای استفاده از این ماده مغذی و علاقمندی به آن است. مصرف خرما در دوران حاملگی می تواند مانع بروز عوارض شایع این دوران از جمله یبوست و کم خونی گردد.

خرما یک ماده غذایی بسیار قدیمی است و در واقع یکی از قدیمی ترین میوه ها است که کشت می شود. خرمای نرم رطوبت بالا و شیرینی بسیاری دارد و در حالیکه نوع خشک آن از روطبت کمتری برخوردار بوده و کم شیرین تر است. اغلبا این میوه را بصورت خام مصرف می کنند البته در موارد نادر آن را بصروت پخته نیز مصرف می کنند.

زنان باردار نیاز به مصرف بیش از 300 کالری در روز دارند تا وزن مناسب خود را بدست آورند. به جای انتخاب غذاهای پرکالری که مواد مغذی کمی دارند توصیه می شود که زنان باردار از مواد مغذی نظیر خرما که سرشار از ویتامین و مواد معدنی است استفاده نمایند. وجود انواع مواد معدنی و ویتامین در دوران بارداری برای مادر و جنین حائز اهمیت است اما مهم ترین آنها کلسیم ، فولات و آهن می باشند.

خرما که یک شیرینی محبوب بشمار می آید و بافتی نرم دارد حدودا 66 کالری دارد و خوردن چند عدد خرما یک میان وعده سالم در دوران بارداری بشمار می آید. خرما سرشار از پتاسیم است که که به شما در حفظ تعادل الکترولیت بدن کمک کرده و حجم خون را در دوران بارداری افزایش می دهد. خرما همچنین حاوی کلسیم است که برای استخوان های جنین مفید بوده و همچنین آهن موجود در آن مانع خستگی بیش از حد و بروز کم خونی در مادران باردار می شود. بعلاوه این میوه حاوی نیاسین ، فولات و ویتامین B6 ، اسید پانتوتنیک ، روی ، منگنز و منیزیم است.

فیبر در رژیم غذایی دوران بارداری اغلبا نادیده گرفته می شود اما فراموش نکنید که مصرف فیبر کافی در این دوران می تواند از عوارض شایع دوران بارداری نظیر یبوست و هموروئید جلوگیری کند. رژیم غذایی با فیبر بالا در اوایل بارداری می تواند خطر ابتلا به پره اکلامپسی در اواخر بارداری را کاهش دهد.