نوع دیگر ریزش مو در زنان ریزش مو از نوع areata است که اغلب بسرعت رخ می دهد. این نوع ریزش مو در زمان در زمان به واسطه ی نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن که موجب می شود تا فولیکول های مو از تولید مو خودداری کنند ایجاد می گردد. نوع دیگر ریزش مو در زنان ریزش مو از نوع Telogen effluvium است که به سرعت ادامه یافته و اما مقطعی است. این نوع ریزش مو معمولاً در نتیجه ی وارد آمدن نوعی شوک به سیستم ایمنی بدن نظیر استرس روحی و روانی و یا بیماری حاد رخ می دهد.

Traumatic alopecia نوع دیگری از ریزش مو در زنان است که در نتیجه ی استفاده نامطلوب از ابزار حالت دهنده، خشک کننده، آرامش بخش ها و برای موها رخ می دهد. مواد شیمیایی نیز که به پوسته ی سر آسیب وارد می آورند و سپس باعث اختلال در عمل ساختار مو می شوند نیز در بروز این حالت دخالت دارند. استفاده بی اندازه از محصولات حالت دهنده به ژل ها و پمادها و تمامی این مواد با پوست سر در درازمدت موجب عدم رشد و تولید فولیکول موها و نهایتاً ریزش موی سر می گردد. اگر مدت جدیدی است که ریزش مو دارید و موهایتان به طرز قابل توجهی کم شده است، می توان نگران کننده باشد. اغلب ریزش مو به دلیل کمبود آهن است، مخصوصاً اگر پریودهای طولانی شما و خونریزی هایتان سنگین است و احساس خستگی می کنید، یک آزمایش ساده خون می توان مشکل شما را تشخیص بدهد.

در یک آزمایش نرمال یا طبیعی سطح هموگلوبین خون باید 12/5 یا بیشتر باشد، اما اگر سطح هموگلوبین خونتان کمتر از این مقدار است، نشان دهنده کم خونی است، البته ممکن است که سطح هموگلوبین خونتان 12/5 یا نرمال باشد اما باز هم دچار فقر آهن باشید. چون سطح آهن ذخیره شده یا فریتین سرخ خونتان کاهش پیدا کرده است. اما به دلیل کارکرد بیشتر هموگلوبین همچنان ثابت مانده است.

یعنی اگر سطح هموگلوبین همچنان نرمال است اما هنوز علایمی مثلاً ریزش مو یا خستگی مفرط دارید، باید آزمایش بدهید و مقدار فریتین سرم خونتان اندازه گیری کنید. با وجود اینکه ریزش موی شدید آثار منفی فردی و اجتماعی بیشتری برای زنان، در مقایسه با مردان، دارد، متأسفانه اغلب زنان از مراجعه به پزشک و درمان ریزش مو امتناع می کنند. آنان درباره ی ریزش موی خود با هیچ کس بجز آرایشگرشان مشورت نمی کنند و از آنجا که معمولاً دستورالعمل های غیرعملی دریافت می کنند، نتیجه ای را که انتظار دارند نمی گیرند، دلسرد و ناامید می شوند و اعتماد به نفس خود را در میان اعضای خانواده و همکاران از دست می دهند.