اصولاً عمل پیوند مو بدون درد است تنها در هنگام تزریق داروی بی حسی درد مختصری ایجاد می گردد و پس از آن بیماران هیچ دردی را هنگام عمل تجزیه نخواهند کرد. بیشتر بیماران عمل جراحی پیوند مو را بسادگی ویزیت یک دندانپزشک توصیف می نمایند. معمولاً یک قرص آرامبخش پس از تزریق لیدوکائین (داروی بیحسی) برای بیمار تجویز می شود. پس از تزریق داروی بیحسی، منطقه عمل در طول مدت انجام عمل جراحی بیحس خواهد بود. اصولاً عمل جراحی پیوند مو بدون عوارض خواهد بود.

البته ممکن است بیمار چند روز پس از عمل تورمی در ناحیه فوقانی صورت داشته باشد که جای هیچ نگرانی نیست و بتدریج برطرف خواهد شد. در تکنیک کاهش پوست سر، ناحیه طاس سر بروش جراحی برداشته می شود و نواحی مجاور حاوی مو به هم نزدیک می شوند. این تکنیک برای طاسی فرق سر بکار می رود و ممکن است به عنوان جایگزینی برای پیوند مو در این ناحیه استفاده می شود. این تکنیک جهت ریزش مو در جلوی سر بکار نمی رود و پیوند مو در این ناحیه می بایست انجام شود. امروزه فقط 5% جراحان هنوز از تکنیک کاهش پوست سر استفاده می کنند یک دلیل اینست که اسکار در این روش قابل پیش بینی نیست.

تعداد دفعات جراحی پیوند مو به این مطلب بستگی دارد که شما قصد دارید به چه میزان پوشش بر روی سر خود دست پیدا کنید و شما قصد دارید موهای خود را به چه فرم و شکلی داشته باشید. یک تار موی 65 سانتی متری 10 برابر تار موی 3 سانتی متری پوشش ایجاد می کند. اگر در هر مرحله تعداد بیشتری مو پیوند زده شود، تعداد مراحل پیوند کاهش می یابد. از سویی دیگر قوام و قطر حقیقی تار مو نیز عامل موثری محسوب می شود. با یک تعداد موی یکسان، موهای مجعد پوشش بیشتری نسبت به موهای صاف ایجاد می کنند، بیمارانی که موهای ظریف بچه گانه دارند نسبتاً پوشش کمتری خواهند داشت.

بیمارانی که از لوسیونها و داروهای ضدریزش مو استفاده می کنند نهایتاً به پیوند کمتری نسبت به افرادی که از این داروها استفاده نمی کنند، نیاز دارند. همیشه بخاطر داشته باشید که تعداد موی موجود در منطقه دهنده نامحدود نیست و متاسفانه هرچه ناحیه طاس سر بزرگتر می شود، ناحیه دهنده کوچکتر می شود. به طور کلی، بیمارانی که ریزش موی متوسطی دارند، معمولاً با دو جلسه پیوند به تراکم مورد رضایت خودشان دست می یابند.