{خانم هایی که در دوره عادت ماهانه خونریزی شدید و متناوب بسیار دارند، حتما به کمبود آهن مبتلا خواهند شد و پی آمد کمبود آهن، به شکل، کم خونی، ضعف و خستگی جسمی در آن ها نمود خواهد یافت.}

در صورت بروز این مشکل، خانم ها حتی قادر نخواهند بود تا مسائل و امور جاری و روزمره خود را پی گیری نموده، و روز را با نشاط و شادابی آغاز و سپری نمایند. هم چنین به قدری ضعف و خستگی در این گروه از خانم ها نمود پیدا می کند که نمی توانند با مشکلات به وجود آمده و سندروم های دوران قاعدگی مقابله نمایند.

در واقع ممکن است چنین به نظر آید که نشانه های سندروم پیش از عادت ماهانه تشدید می شود. زیرا فرد در مبارزه با آن ناتوان است. بدین سبب زمینه بروز و به وجود آمدن افسردگی آغاز می شود. خانم هایی که از ضعف و خستگی خود به عنوان بخشی از نشانه های سندروم پیش از عادت ماهانه آگاه می باشند باید برنامه ای را اتخاذ نموه و تا همه روزه آهن در رژیم غذایی آن ها به شکلی کاملاً فعال طراحی شده و مورد مصرف قرار گیرد. و یا این که از مکمل های آهن به شکل فرو سولفات Ferro sulfate یا فروگلوکونات gluconate Ferro به مقدار 300 میلی گرم و سه بار در روز استفاده نمود، در صورت تمایل می توانند یک کپسول آهن طویل امدت مورد مصرف قرار دهند.

قابل ذکر است که شاید فقر آهن بر اثر خونریزی روده، خونریزی شدید دوران قاعدگی، برنامه غذایی سرشار از فسفر، سوء هاضمه، زخم ها، مصرف بیش از اندازه قهوه و چای یا دلایل دیگری باشد. کاربردهای آهن در درمان کم خونی، خونریزی، قاعدگی های دردناک، و خستگی، به عنوان یک اصل مهم و ثابت مدنظر بوده، و وجود این ماده معدنی برای حفظ سلامتی دستگاه ایمنی بدن و تولید انرژی نیز لازم می باشد.