مه شو:زمانیکه عرق می کنید ،اتفاقی که می افتد این است که نمک موجود در عرق ،با نفوذ در پوست و موی سر ،لایه ای از آب و نمک را ایجادمی کند که همین لایه منجر به خشکی موها ونهایتا شکست موها می شود.

داشتن پوست سر سالم یعنی داشتن موهایی سالم!

پوست سر پر از منافذی ریزی است که از طریق آن تنفس کرده و مواد مغذی را دریافت می کند.

نمک نه تنها این منافذ را مسدود می کند ،بلکه، اغلب ازطریق این منافذ ،جذب پوست می شود.بنابراین ،عرق می تواند به پوست و موی سر صدمه وارد کند.

برای جلوگیری از این آسیب ،باید کاری کنید که پوست و موی شما در حین انجام فعالیت های ورزشی تا حد امکان کمتر عرق کند.

نگهداری و حفظ سلامت و درخشندگی موها ،پس از فعالیت ورزشی

عرق کردن طی انجام تمرینات ورزشی ،بدن را از شر سموم خلاص کرده و آن را از درون ،درخشان می سازد.برای جلوگیری از عرق کردن پوست و موی سر ،باید ۲ نکته مهم را به خاطر داشنه باشید:موهای خود را همواره تمیز و مرطوب نگه دارید.

سایت مه شو ،نکاتی را در خصوص این مراقب ها ،به شما عزیزان ارائه خواهد کرد:

۱-پیش از شروع تمرینات ورزشی ،موها را با کش ،به صورت دم اسبی یا مدل جمع ببندید. این کار ،موها را از صورت و گردن دور کرده و و باعث می شود خنک شده و کمتر عرق کنید.

۲- همیشه موقع ورزش کردن ،حوله دستی کوچکی ،دم دست خود داشته باشید و در فاصله بین تمرینات و در زمان استراحت ،حتما عرق سر و پیشانی را با آن خشک کنید.

۳-اگر می خواهید برای جلوگیری از خشک شدن موها ،هر بار پس از اتمام تمرینات ،موها راشامپو نزنید ،طوری برنامه ریزی کنید که روزهایی که تمرینات سنگین ورزشی انجام داده و بیشترعرق می کنید،موها را حتما شامپو بزنید و در روزهای دیگر ، فقط موها را با آب بشویید.

چنانچه برنامه ورزشی شما به نحوی است که در طی هفته ،زیاد عرق می کنید ،شستشوی موها ،بعد از هر جلسه تمرینی کاملا ضروری است.

در صورتیکه تمرینات شدید ورزشی ندارید و تمرینات سبک تری مثل یوگا را انجام داده و کمتر عرق می کنید ،در چنین شرایطی برای جلوگیری از خشک شدن موها حداقل یکبار در هفته ،موها را بشویید و زیاد آنها را دستکاری نکنید.

۴-از شامپویی با PH مناسب نوع موی خود استفاده کنید ،این شامپوها ،بدون هیچ گونه صدمه شیمیایی به موها ،آنها را تمیز و سالم نگه می دارد.

۵-پس از اتمام تمرینات ورزشی ،حتما دوش بگیرید و روزهایی که لازم است از شامپواستفاده کنید ،۲-۱ دقیقه پوست سر را با شامپو ماساژ داده و بعد این شامپو را به تمام موها رسانده و موها را بالای سر جمع کنید و بگذارید به همین حالت بماند.بعد از اتمام شستشوی بدن ،موها را آبکشی نمایید.

۶-بعد از دوش گرفتن ،موها را با حوله به آرامی خشک کرده و اگر موهایی فر و مجعد یا خیلی خشک دارید ،از سرم مو یا نرم کننده تقویتی بعد از حمام استفاده کنید.

۷-برای حفظ رطوبت موها ،هفته ای یکبار از روغنی گرم برای موها استفاده کرده و موها را با آن ماساژدهید و بعد از یک ساعت آنها را با شامپو بشویید.

اگر نمی توانید هفته ای یکبار این کار را انجام دهید ،از نرم کننده ای حاوی پروتئین استفاده کنید.

۸-استفاده از ماسک مو ،یکبار در ماه ،به حفظ رطوبت بیشتر موها بسیار کمک خواهد کرد.

بنابراین برای داشتن موهایی سالم و درخشان ،انجام توصیه های بالا را در کنار انجامفعالیت های ورزشی خود ،جدی بگیرید و همواره موهای خود را تمیز و مرطوب نگه دارید.

زیبا باشید.