پروتئین موجود در برنج قهوه ای حاوی تمام اسیدآمینه های ضروری بدن شما است.همچنین برنج قهوه ای یک منبع سالم از غلات است که پروتئین مورد نیاز بدن شما را تامین می کند.

اهمیت پروتئین

پروتئینی که مصرف می کنیم به دو شکل کامل و ناقص وجود دارد.محصولات حیوانی نظیر گوشت حاوی پروتئین کامل هستند که حاوی نه اسید آمینه ضروری برای بدن می باشند.پروتئین ناقص مانند آنچه در برنج قهوه ای و غلات وجود دارد فاقد برخی از اسید آمینه های ضروری است. هر سلول از بدن شما برای اینکه عملکرد مناسبی داشته باشد به پروتئین نیاز دارد. در نتیجه باید غذاهای سرشار از پروتئین مصرف کنید. پروتئین موجود در غلات مانع از مصرف چربی های اشباع شده موجود در گوشت و لبنیات پرچرب می شود.

محتویات پروتئین

1 فنجان برنج قهوه ای دانه بلند حاوی 5گرم پروتئین است و این در حالی است که یک فنجان برنج قهوه ای دانه متوسط پخته شده حاوی 4.5 گرم پروتئین است.علاوه بر پروتئین در همین مقدار برنج قهوه ای دانه بلند می توان 3.5 گرم فیبر ، 45 گرم کربوهیدرات و 216 کالری یافت. بهتر است بدانید که برنج قهوه ای حاوی مقدار کمی آهن ، 19 گرم سلنیوم و برخی از ویتامین های B وکمتر از 2 گرم چربی در هر فنجان است. پروتئین موجود در برنج قهوه ای دانه بلند معادل 10% از نیاز بدن بانوان و 9% پروتئین مورد نیاز بدن مردان را تامین می کند. ترکیب برنج قهوه ای با سایر مواد غذایی

برخی از متخصصین تغذیه ترکیب برنج قهوه ای با خانواده سبزیجات را توصیه می کنند زیرا در نتیجه مصرف این دو گروه پروتئین کامل برای بدن شما تامین می گردد. برنج قهوه ای و لوبیا قرمز پخته شده بدون نمک حدود 10.2 گرم پروتئین - به ازای یک فنجان از هرکدام - بدن را فراهم کرده و حاوی 579 کالری هستند. اضافه کردن انواع سبزیجات بخارپز به غذا مواد مغذی موجود در آن را افزایش می دهد. اگر عادت به خوردن گوشت ندارید حدود 1.2 گرم مرغ را به برنج قهوه ای بخارپز اضافه کنید تا 21 گرم پروتئین برای بدن شما فراهم آورد.

نکات

در حالیکه برنج قهوه ای بخشی از نیاز روزانه شما به پروتئین را تامین می کند در نتیجه شما باید مقدار زیادی از این نوع برنج را مصرف نمایید. سعی کنید میزان پروتئین مصرفی خود در روز را کنترل کنید.اگر که در رژیم غذایی خود از برنج قهوه ای و گیاهان مصرف می کنید سعی کنید این نوع برنج را با سویا ترکیب کنید تا تمام اسیدآمینه های ضروری بدن را تامین کند.