کمی پیچیده تر از این. با طرح یک مطلب جنسی در اینجا آنچه دقیقاً اتفاق می افتد توضیح داده شده است. ما وارد جزئیاتی بیشتر از آنچه فعلاً مورد نیاز شماست می شویم. چون بعضی قسمتهای تشریجی که در اینجا نام می بریم در فهم بخشهای بعدی کتاب نقش دارند.

همچنان که همه می دانند بیضه ها تعداد زیادی اسپرم تولید می کنند. اسپرمها درون قسمتی که اپیدیدیم نامیده می شود ذخیره می شوند. در زمان اوج لذت جنسی قسمت دیگری که مجرای و ابران نامیده می شود- به این خاطر که در جراحی ضد باروری موسوم به وازکتومی مورد عمل قرار می گیرد، مشهور است- اسپرم را به داخل پیشابراه پروستاتی می راند. اسپرم در اینجا در مایعی که از کیسه های منوی- که هر دو ساختمانی کیسه مانند دارند و مستقیماً در قاعده مثانه قرار دارند- ترشح شده، شناور می شود. در همین زمان ماهیچه پروستات منقبض شده و ترشحات پروستات را به داخل پیشابراه پروستاتی می ریزد. اکنون ترکیب این ترشحات، به بیرون رانده شده یا به وسیله انقباض تنگ کننده ماهیچه های اطراف پیشابراه انزال می شود. در زمان مقاربت جنسی منی اسپرم را به داخل مهبل و رحم زنان هدایت کرده و از آنجا آن را از طریق لوله تخم برای انجام عمل لقاح به تخمک می رساند.

آیا ترشحات پروستات وظیفه دیگری نیز برعهده دارند ؟

این ترشحات هم در تغذیه اسپرمهای آسیب پذیر نقش دارند، هم به کاهش اسیدیته کانال مهبل کمک می کنند که همه اینها باعث افزایش احتمال باروری می شود.

پس اگر پروستاتی در کار نباشد مقاربت طبیعی و بچه ای هم در کار نخواهد بود ؟

بار عرض پوزش باید عرض کنم این یک برداشت نادرست عامیانه است که مردانی که دچار مشکلاتی در پروستات می شوند نمی توانند نعوظ طبیعی داشته باشند. به نظر می رسد شبح ناتوانی جنسی بر تمام مباحث ناآگاهانه ای که راجع به پروستات می شود سایه انداخته است. خبر امیدوار کننده اینکه بیشتر مردانی که تحت معالجه بیماری پروستات قرار گرفته اند اکنون فعالیت جنسی آنان همانند گذشته است و خبر بد اینکه کارکرد جنسی معدودی از آنان برای همیشه مختل شده است.