التهابی

پاپول ها: این ها ضایعات ملتهب (سرخ ، متورم) هستند که معمولا به شکل برآمدگی های کوچک و صورتی رنگ روی پوست ظاهر می شوند و در تماس با دست می خارند یا حساس اند.

پوستول ها: این ها پاپول هایی اند که سر آن ها چرکی است و قاعده آن ها سرخ. چرک متشکل از یاخته های مرده سفید خون و باکتری های مرده حاصل نبرد بین یاخته های سفید خون و P . acnes در فولیکول اند که بعد به سطح پوست آمده اند.

نودول ها: این ها ضایعات بزرگ ، دردناک ، سفت ، یا ناهموار هستند که در عمق پوست گیر می کنند و با سوراخ کوچکی که محل خروج فولیکول از پوست است به سطح پوست راه دارند. این ضایعات اغلب وقتی لمس می شوند سفت هستند چون از ترکیبی از چربی ها و پروتئین هایی که درون حفره مانند برجا می گذارند.

کیست ها: این ها در آکنه نادر هستند و معمولا به جای کیست واژه آکنه نودولی کیستی یا آکنه نودولی شدید به کار برده می شود. کیست شامل چند ضایعه عمیق ، دردناک و پر از چرک است که جای حفره مانند روی پوست برجامی گذارد. ضایعات آکنه ممکن است محدود به یک ناحیه بدن باشند یا چند ناحیه از بدن را بپوشانند. در بعضی افراد ضایعه آکنه فقط روی صورت یا فقط روی پشت یا سینه ظاهر می شود. در بعضی دیگر ضایعه آکنه فقط روی لمبرهاست و در عده ای همزمان در چند جای بدن ظاهر می شود. هر نوع ضایعه یا ترکیبی از چند نوع ضایعه ممکن است در هر ناحیه بدن و در هر زمان رخ دهد. داشتن یک نوع ضایعه آکنه ، شما را از داشتن انواع دیگر ضایعه آکنه در همان زمان در امان نگه نمی دارد.

در آکنه دارای P . acnes را بسیار آهسته تر از بین می برد تا مهاجمان دیگر را همچنین ، پاسخ ایمنی بدن فرایند التهابی را حتی بیشتر تشدید می کند و بر وخامت وضعیت می افزاید. ترکیب این دو عامل به معنای این است که برطرف شدن ضایعه مدت درازی طول می کشد و خود ضایعه سرخ و ملتهب است. بدتر از همه اینکه ور رفتن به جوش های آکنه التهاب را تشدید می کند ، حتی اگر تحت درمانی صحیح باشد. اگر یک جوش آکنه را بترکانید یا بکنید ، سرخی آن اغلب مدت بسیار طولانی می ماند که به این معنی است که پوست برای مدتی حتی طولانی تر سرخ و ملتهب می ماند.

درمان هایی که به شما پیشنهاد می شود به نوع ضایعه آکنه ای که دارید ، اینکه هر چند وقت جوش هایتان بیرون می ریزد ، اینکه جای آکنه روی پوست شما می ماند یا نه و اینکه چند ناحیه بدنتان درگیر آکنه است بستگی دارد. بسیاری از راه های درمان همپوشانی دارند و برای انواع گوناگون ضایعات آکنه به کار می روند. این موضوع تعیین یک برنامه درمان موثر را آسان تر می کند.