آکنه پماد نسختین بار در 1970 در مردان آمریکایی آفریقایی تبار که به طور منظم از کرم ها و روغن های مخصوص پوست سر استفاده می کردند گزارش شد. این آکنه شامل سیاه سرها و سفیدسرها (بیشتر روی شقیقه و پیشانی) بود. در مطالعات اولیه ، چند فرآورده از جمله محصولاتی که روغن معدنی و وازلین یا سایر مواد دارای پایه نفتی در میان اجزای سازنده آن ها وجود داشت ، مقصر اصلی این آکنه شناخته شد. تصور بر این است که ماهیت مسدود کننده پمادها حداقل تا حدی مسئول ایجاد آکنه بود. به افراد دچار آکنه پماد اغلب توصیه می شود از آن دسته از محصولات مراقبت مو استفاده کنند که غیر کومدوزا یا کمتر کومدوزا هستند ، مانند محصولاتی که بر پایه آب یا گلیسرین ساخته می شوند.

دانستن این موضوع مهم است که هر چه به مویتان بزنید در پایان روز مقداری از آن به صورت شما رسیده است. آکنه پماد اکنون شایع تر از قدیم است و در تمام انواع پوست دیده می شود ، زیرا محصولات و مدل های مو پیچیده تر و اغلب ظریف تر شده اند و برای سرجا نگه داشتن مو به پمادها نیاز دارند.

اگر می بینید پراکنش آکنه شما بیشتر در حاشیه صورت است و موهای بلندی دارید که دوطرف گردن شما را می پوشاند ، بسیار مهم است محصولاتی را که به موی خود می زنید بررسی کنید. وقتی مصرف محصول مسبب آکنه قطع شود آکنه از بین خواهد رفت ، اما برای شتاب دادن به رفع آکنه و به حداقل رساندن جای آکنه می توان یک درمان موضعی ضد آکنه بسیار موثر انجام داد.

انواع مختلف آکنه چه هستند؟

آکنه چندین نوع فرعی دارد.شناسایی انواع مختلف آکنه مهم است چون آکنه های مختلف علت های نهفته مخالف دارند که می توان اختصاصا آن ها را بررسی کرد ، و چون گاهی برای رسیدن به بهترین نتیجه به درمان های مختلف نیاز هست.

این انواع مختلف ممکن است در یک فرد در ترکیب های گوناگون ظاهر شوند و می توانند شبیه باشند. طبقه بندی نوع آکنه ای که دارید از لحاظ درمان ، ارزیابی احتمال ماندن جای آکنه و پیشگیری بیرون ریزی های آینده بسیار مفید است.