ماسک شاداب کننده پوست

مواد اولیه :

2 ق. غ. آرد جو 2 ق. چ. پودر نعناع

2 ق. غ. عسل 3 ق. غ. شیر

طرز تهیه و مصرف :

عسل، آردجو و پودر نعناع را مخلوط نموده تا به صورت خمیر در بیاید. آنقدر شیر به مخلوط اضافه نمائید تا حالت کشدار پیدا کند. اما خیلی روان (شل) نباشد. صورت و گردن را تمیز شسته، موها را عقب بزنید، مواد را به صورت مالیده مثل همیشه مراقب زیر چشمان باشید. مدت نیم ساعت صبر کرده تمدد اعصاب نموده سپس صورت را با آب ولرم بشوئید. صورت را خشک کرده و کرم مرطوب کننده مصرف نمائید. هفته ای 2 مرتبه ای از این ماسک استفاده نمائید.

فواید : این ماسک پوست را صاف و عمیقاً تمیز می کند و برای پوست های که خسته به نظر می رسند و نیاز به تقویت کردن دارند عالی است.

ماسک ماست برای پاکسازی و روشن شدن پوست

اگر احساس می‌کنید پوستتان تیره یا کدر شده است سراغ تهیه ماسک با ماست بروید. این ماسک بسیار ساده و به صرفه است. با مقداری عسل، بلغور جوی دو سر و ماست می‌توانید این ماسک را تهیه و رنگ پوستتان را روشن‌تر کنید. مواد لازم ماست شیرین دو تا سه قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر دو قاشق غذاخوری عسل یک قاشق غذاخوری بلغور جوی دو سر، آلودگی‌های سطحی پوست را تمیز و پوست را پاکسازی و صاف می‌کند. ماست باعث نرمی پوست شده و یک ماده ضدباکتری طبیعی محسوب می‌شود. عسل نیز با پیدایش جوش مقابله می‌کند. داخل یک ظرف، ماست، جوی دو سر و عسل را مخلوط کنید. هم بزنید تا کاملا یکدست شود؛ سپس آن را روی پوست صورتتان بمالید.

توجه داشته باشید که نباید ماسک با دور چشم‌ها و دهانتان تماس داشته باشد. اجازه دهید مواد به مدت 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب ولرم شست‌و‌شو داده، پوست را به آرامی خشک کنید. اگر می‌خواهید پوستتان خنک شود قبل از استفاده از ماسک آن را برای چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید.

آموزش تهیه ماسک خانگی شاداب کننده پوست