آموزش تهیه سالزای تازه گوجه فرنگی

سالزای تازه گوجه فرنگی

-گوجه فرنگی 3 عدد

-روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری

-پیاز خلال شده پیمانه

-چیلی سبز (دلخواه) 1 عدد

-فلفل دلمه قرمز خرد شده 1 عدد

-فلفل دلمه سبز خرد شده 1 عدد

-سیر خرد شده 1 دانه

-نمک دریا قاشق چای خوری

برای چند ثانیه گوجه فرنگی ها را در آب جوش بیندازید. از آب خارج کنید و پوستشان را بکنید و به قطعات بسیار کوچکی خرد کنید و کنار بگذارید. در ماهی تابه ای کوچک روغن را داغ کنید و پیاز را سرخ کنید تا کمی نرم شود. چیلی و فلفل ها را به آن بیفزایید و مرتب هم بزنید تا سرخ شوند. سپس سیر را به آن اضافه کنید. بعد از این که این مخلوط سرد شد گوجه فرنگی ها را با آن خوب مخلوط کنید به آن نمک اضافه کنید و کنار بگذارید.

توستادا را تکمیل کنیم

نصف صیفی های پخته شده را با کاهو مخلوط کنید. نصف سالزا را با سالاد کاهو و صیفی ها اضافه کنید و خوب به هم بزنید. حدود از باقی مانده سالزا را در باقی مانده صیفی ها بریزید. یک پیمانه چیپس ذرت در هر دو ظرف بریزید. چند قاشق گواکامل هم روی چیپس ها اضافه کنید. مخلوط صیفی ها و کاهو و سالزا را روی چیپس ها و گواکامل بریزید. مابقی صیفی ها را روی تمام آن خالی کنید. دوباره کمی گواکامل و در صورت تمایل کمی خامه ترش به آن اضافه کنید. بقیه سالزا را روی آن بریزید سپس با زیتون سیاه و بقیه چیپس ها تزیین کنید.

اگر مایلید به توستادا سس بزنید، کمی مایونز را با سس گوجه یا سس باربکیو مخلوط کنید و قبل از درست کردن توستادا با مخلوط کاهو و صیفی ها خوب مخلوط کنید.

تذکر: امشب یک عدد موز پوست کنده را در کیسه گذاشته و در فریزر بگذارید تا برای پوره میوه فردا آماده باشد.