mahsho ale

مه شو:آلرژی خانوادگی یکی از انواع آلرژیهای آماس پوستی است و شامل آسم و تب یونجه می باشد. آلرژی زمانی اتفاق می افتد که سیستم ایمنی بدن به آن چه که بیگانه تلقی می کند مثل بعضی از غذاها، گرد، گرد و خاک و سایر مواد معلق در هوا واکنش شدید نشان می دهد.

این واکنش شدید، انتشار مواد شیمیایی در بدن را موجب می شود که پس از آن علائم موضعی چون آب ریزش از بینی، عطسه، صدای خس خس آسمی و بثورات جلدی ظاهر می شود. این بیماری به آلرژی نامنظم یا بیگانه نیز معروف است.

آلرژی خانواده بیشتر در میان اهل خانواده (قوم و خویش) و افرادی که مبتلا به آسم و یا تب یونجه و یا سابقه بیماری آلرژی خانواده دارند. بروز می کند (با وجود این گاهی این بیماری به افرادی که سابقه این نوع بیماری را ندارد نیز حمله می کند).

علاوه بر خارش شدید (که اغلب شب ها شدید است) و حلقه ارتباط با سایر آلرژی ها، متخصصان به دنبال موارد دیگر نیز هستند.

نوزادان بیشتر در قسمت پوست سر، صورت و اطراف گردن به این بیماری مبتلا می شوند. نشانه های این بیماری در نوزادان با لکه های قرمز با خارش، تراوش و پوسته پوسته شدن همراه می باشد.

در کودکان و نوجوانان این بیماری در قسمت های تاشده بدن مثل آرنج، زان، صورت، گردن و قسمت بالای سینه ظاهر می شود. بعد از دوران نوزادی این لکه ها تمایل به خشک شدن، خاکستری مایل به قهوه ای، فلس دار شدن و ضخیم شدن می کنند. کسانی که به این بیماری پوستی مبتلا هستند ممکن است پوست خشک داشته باشند.

به علت خارش و ظاهر این بیماری به ویژه برای بزرگسالان حساس یک بیماری سخت بوده و مبازه با آن نیز دشوار می باشد. خاراندن می تواند دردآور باشد و بیشتر مبتلایان به این بیماری لکه ها را می خارانند تا به خونریزی میافتد.

چه چیزی باعث می شود تا این بیماری عود پیدا کند؟ علاوه بر حلقه ارتباط اولیه در آلرژی ها (غذا و ذرات معلق در هوا که ممکن است نقش عمده ای بازی کند)، پزشکان فکر می کنند که ناراحتیهای روحی روانی در ابتلا به این بیماری سهیم باشد. سایر عوامل دخیل در این بیماری ممکن است در گرما، شور و حرارت و لباس های تحریک کننده و صابونها سریع تغییر کنند.

در مقالات آینده در این مورد به توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت. منتظر مقالات آتی ما باشید.