در اثر عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه ذکر شده و یا عدم مهارت کسی که عمل دکلره را انجام می دهد. آسیبهای جدی به پوست و مو وارد خواهد شد که به دو دسته شدید و خفیف تقسیم بندی می گردند :

آسیب های خفیف

احساس خشکی یا زبری موها در موقع لمس، گیر کردن موها درهم که این نوع آسیبها با استفاده از کاندیشنر (Conditioner) اصلاح خواهند شد.

آسیب های شدید

در اثر آسیب دیدن پولکهای مو (Cuticle) که در واقع سپر محافظ لایه های عمقی مو در برابر عوامل خارجی می باشد صورت می گیرد که عبارتند از : موخوره، شکستگی مو، اسفنجی و متخلخل شدن مو و در نتیجه تمایل مو به نگه داشتن آب (به آن معنا که در این حالت براحتی خشک نمی شود)، مات شدن مو، از دست رفتن حالت پذیری مو.

توصیه هایی در خصوص دکلره کردن موها

موقع دکلره قبل از هر چیز باید حساسیت پوستی را در نظر گرفت. زیرا اگر فرد دارای حساسیت پوستی باشد در موقع دکلره دچار ناراحتیهای شدید پوستی خواهد شد.

قبل از دکلره کردن باید ملاحظه کرد که مو دارای رنگ طبیعی یا رنگ شده است و اگر رنگ شده بوسیله رنگهای شیمیایی و یا رنگهای گیاهی است. مسلما موهای رنگ شده با رنگهای شیمیایی دکلره آنها را امکان پذیر می سازد. چنانچه با رنگهای گیاهی رنگ شده باشد، دکلره امکان پذیرنیست زیرا رنگهای گیاهی دریچه های روی مو را مسدود کرده و مانع خروج پیگمنت های رنگی از دریچه های مو می شوند.

نوع مو در موقع دکلره کردن از نظر نازکی و ضخیم بودن باید مورد توجه قرار گیرد. موهای ضخیم هم در موقع دکلره کردن و هم در موقع رنگ کردن مشکلتر از موهای تازه دکلره، رنگ می شود و در ضمن موهای ضخیم به همان نسبت که در موقع دکلره مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند امکان خرد و شکننده شدن آنها در موقع دکلره خیلی زیادتر از موهای نازک می باشد، بنابراین به این مسئله توجه کافی داشته و مو را فدای تغییر رنگ ننمود.