آبلیمو یک منبع غنی از ویتامین C و اسید سیتریک است و در انواع مختلف محصولات بهداشتی یافت می شود.محصولاتی نظیر ژل،مرطوب کننده ها و شامپو نقش مهمی در حفظ و بازسازی پوست سر دارند. استفاده از مواد شیمیایی خشن اغلبا نتایج موقتی دارد و مصرف آن در دراز مدت باعث آسیب به مو می شود. آب لیمو به ترمیم مو و افزایش زیبایی آن کمک می کند.لیمو از خانواده مرکبات است و در سلامت پوست و مو نقش مهمی دارد.

ـ روشن کردن رنگ مو : آب لیموی تازه یک راه طبیعی برای روشن کردن رنگ مو می باشد که هیچ گونه عوارض جانبی نخواهد داشت. رویه به اینصورت است که موهای خود را تمیز بشویید و خشک کنید و آب لیمو را بر روی بخش هایی از مو بریزید.سپس با استفاده از برس مو آن را از سمت ریشه ها به ساقه مو هدایت کنید.موی خود را در مقابل تابش نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود سپس آن را با آب گرم بشویید.

ـ براق شدن مو : آبلیمو سرشار از اسیدهای طبیعی است که باعث براق شدن رنگ مو می شود. موهای خود را با آبلیموی رقیق شده بشویید تا درخشندگی آن زیاد شود.راه حل دیگر استفاده از مقدار مساوی شامپو و مقدار مساوی آبلیمو است. از این مخلوط برروی موهای خود بمالید و چند دقیقه صبر کنید سپس موهایتان را بشویید و خشک کنید، حال موهایی درخشان دارید.

ـ کمک به رشد مو : استحکام مو موضوعی است که اکثر خانوم ها در رابطه با آن نگران هستند.آبلیمو را با روغن نارگیل و یا روغن زیتون مخلوط کنید سپس کف سر خود را با آن ماساژ دهید. این محلول بعنوان یک محرک موثر برای رشد مو عمل می کند. همچنین یک درمان مناسب برای رشد مو است زیرا ویتامین C موجود در آبلیمو به استحکام موها کمک می کند.

ـ کاهش شوره سر : شوره سر یک مشکل شایع در میان ما است و اغلب ما بخاطر آن احساس خجالت می کنیم.یک قاشق چایخوری آبلیمو تازه را با سه قاشق چایخوری آب مخلوط کنید و یا 1.4 قاشق چایخوری آب ، سرکه و نمک را با هم مخلوط کنید و برروی پوست سر بمالید و بگذارید 15 دقیقه بماند.سپس آن را با آب گرم شستشو دهید و با شامپوی خود بشویید. استفاده منظم از این محلول کمک می کند تا در مدت 3تا4 ماه ازاین مشکل خلاص شوید.