پماد روشن کننده لب

مواد اولیه :

2 ق.چ.لانولین 1 ق.چ. روغن کرچک

طرز تهیه و مصرف :

مواد فوق را مخلوط کرده مدت 2 مدت دقیقه هم بزنید در ظرفی ریخته روزانه 2 بار از آن به لب ها بمالید.

فواید : با مصرف این کرم لب ها روشن تر به نظر خواهند رسید و مانع خشکی لب ها می شود.

مرهم رفع ترک های پایدار (دائمی) لب

مواد اولیه :

2 ق.غ. روغن بادام شیرین یا روغن بنفشه بادام یا روغن کرچک

طرز تهیه و مصرف :

شاید با خواندن این نسخه قدری تعجب کنید اما به کار بردن این نسخه به دفعات ثابت کرده است که ترک لب ها رفع می شود. برای مصرف مدت 20 شب پنبه ای را به یکی از روغن های فوق آغشته کرده و در ناف قرار داده و صبح پنبه را از ناف در آورید. و طی روز می توانید مقداری از روغن های فوق را به لب ها بمالید.

براق کننده لب

مواد اولیه :

1 ق.م. اُ سرین 2 عدد شاتوت

طرز تهیه و مصرف :

ابتدا شاتوت را له کرده و آن را صاف کنید، آب آن را قطره قطره به اسرین اضافه نموده، هم بزنید پس از چند دقیقه براق کننده لب بدست خواهد آمد. می توانید با مصرف این براق کننده لبانی خوش رنگ و زیبا داشته باشید و در خرید براق کننده لب نیز صرفه جویی کرده اید. قابل ذکر است چون شاتوت را نمی توان مدت زیادی نگه داشت بهتر است برای مصرف یک ماه آن را درست کنید و در یخچال نگهداری کنید.

قابل توجه :

برای درست کردن براق کننده های گوناگون می توانید به جای آب شاتوت از گوجه فرنگی، توت فرنگی، آلبالو، تمشک، گیلاس، انار که در فصل های مختلف قابل دسترسی می باشند استفاده نمائید. البته این را باید در نظر داشته باشید که این براق کننده ها همانند براق کننده های شرکت های داروئی و تجاری نمی باشد، اما هستند کسانی که مایلند همواره از محصولات طبیعی استفاده نمایند این براق کننده آنها را راضی می نماید.

کرم مناسب برای روشن و براق کننده لب