یکی از مشکلاتی که خانم های جوان زیادی با آن مراجعه می کنند ، مشکلات ناخن به دنبال کشت ناخن مصنوعی است. این مشکلات از موارد خفیف تا شدید متفاوت هستند و می توانند شامل : خشونت سطح ناخن ، عفونت های شدید باکتریال یا قارچی و ثانویه به آن و تغییر شکل موقت تا دائمی ناخن باشند. متاسفانه خیلی از افراد به علت مواجه شدن با مشکلاتی مانند شکنندگی ناخن ها ، به جای آنکه درد را چاره کنند ، سعی می کنند صورت مساله را پاک کنند و روش کاشت ناخن مصنوعی را برمی گزینند. مشکلاتی که ناخن مصنوعی می تواند ایجاد کند ، بسیار است. به طور کلی ، هر زمان کوتیکول ناخن ، یعنی قسمتی از ناخن که صفحه ناخن را در بالا به پوست چین ناخنی بالایی یا پروگزیمال می چسباند و مانع ورود رطوبت یا باکتری ها و قارچ ها به دستگاه ناخن می شود ، آسیب ببیند ، ناخن آسیب پذیر و مستعد حمله باکتری ها و قارچ ها و ابتلا به عفونت های حاد یا مزمن باکتریایی و قارچی می شود.

هنگام کاشت ناخن یا مانیکور کردن ، کوتیکول ناخن نباید دست کاری شود و آسیب ببیند. اهمیت ندادن به این موضوع ، باعث بروز مشکلات زیادی خواهد شد.

مشکل محتمل بعدی ، آلرژی به چسب هایی است که برای کاشت ناخن استفاده می شوند. این چسب ها که اغلب سیانوآکریلات هستند ، گاهی آلرژی تماسی ایجاد می کنند و باعث تورم ، خارش ، تاول و پوسته ریزی در اطراف ناخن می شوند. گاهی کندن صفحه ناخن مصنوعی از صفحه ناخن اصلی فرد آسان نیست و لازم است فرد ماه ها صبر کند تا با رشد ناخن اصلی ، صفحه ناخن کاشته و چسبانده شده ، به تدریج به سمت انتها یا ناخن دیستال پیشرفت کند. بسیاری از افراد پس از کندن ناخن مصنوعی با فشار دچار مشکلات عدیده ای در ناخن می شوند.

با توجه به احتمال آسیب کوتیکول در زمان کاشت ناخن های مصنوعی و بروز آلرژی به جنس ناخن مصنوعی یا چسب آن ، متخصصان پوست همواره افراد را از دستکاری غیر ضروری ناخن از جمله کاشت ناخن مصنوعی بر حذر می دارند ؛ زیرا اصلاح مشکلات دور ناخن یا صفحه ناخن به دلیل رشد آهسته ناخن ها به زمان نیاز دارد و مشکل است. پس همواره در این مورد نیز پیشگیری بهتر از درمان است.