کرم لطیف کننده پوست دست

مواد اولیه :

10 گ. موم 1 قاشق روغن بادام شیرین

4 ق. غ. آب سیب زمینی 1 ق. چ. بوراکس

طرز تهیه و مصرف :

دو عدد سیب زمینی بزرگ را پوست کنده رنده کنید و آب آن را بگیرید پودر بوراکس را در آن حل نموده در یخچال نگهداری کنید. موم را بر روی حرارت بخار آب ذوب نموده روغن را به آن اضافه نمائید سپس محلول بوراکس و آب سیب زمینی را به آرامی مخلوط کرده از روی حرارت برداشته به هم زدن ادامه دهید تا سرد شود سپس آنرا در ظرفی ریخته در جای خنک نگهداری نمائید. این کرم را قبل و بعد از استفاده از دستانتان مصرف نمائید تا دستانی لطیف داشته باشید. هر روز می توانید از این کرم استفاده نمایید.

فواید : روغن بادام و سیب زمینی در این کرم باعث جلوگیری از چین و چروک دستان می شود.

پیشرفت روز افزون علم محصولات جدیدتری به بازار خواهند آمد و به دنبال آن توصیه‌های جدیدتری بازگو خواهد شد. بنابراین ارائه نظریه‌ای واحد برای بهبود و محافظت پوست بسیار مشکل است. یک برنامه مناسب برای بهبود پوست خانمها استفاده از محصولات مناسب و پیروی منظم از اصول روزانه است. ابتدا بهتر است که برنامه غذایی مناسبی داشته باشید و روش زندگیتان را تغییر دهید، چون این دو عامل در سلامت پوست بسیار مهم هستند. این روزها اغلب افراد غذاهای کنسرو شده و بدون محتوا استفاده می‌کنند و وضعیت پوستشان برایشان مهم نیست. فراموش نکنید که مصرف سبزی و میوه هنوز جزو بهترین راهکارها محسوب می‌شوند.

  • به یاد داشته باشید که از غذاهای مقوی استفاده کنید. متخصصان معتقدند که روزی 8 لیوان آب بنوشید چون این روش انعطاف پوست را افزایش و آن را نرم می‌کند. در ضمن به جای آب از کافئین استفاده نکیند. چون ان ماده آب بدن را کم می‌کند. باید دقت کنید آبی را که می‌نوشید مستقیما از شیر آب تهیه نمایید و از پاکیزه بودن آن مطمئن باشید و یا بهتر است از آب معدنی استفاده کنید. نوشیدن آب در فواصل روز را به صورت عادت برای خود در آورید.
  • نسبت به مواد آرایشی مصرفی خود حساس باشید. سعی نمایید دوبار در ماه با مواد شوینده ملایم (مثل شامپوی بچه) شانه‌ها و دستمال‌های آرایشی خود را بشویید، چون در غیر این صورت حامل انواع میکروب و باکتری خواهند بود.
  • سعی کنید با مراقبتهای مکرر با مانع نفوذ آلودگی محیط اطراف به پوستتان شوید. شما می‌توانید این کار را با یک مرطوب کننده مناسب انجام دهید. قبل از تهیه این مواد بر چسب آن دقت نمایید و مطمئن شوید که حاوی ویتامین E,C,A هستند، چون این مواد مانع نفوذ آلودگی می‌شوند.

چگونه پوست خود را با کرم خانگی لطیف کنیم