محصولات تجاری بیشماری وجود دارند که می توانند موجب سفت شدن پوست ، بسته شدن منافذ آن و درمان مشکلات پوستی شوند. اما گاهی در این محصولات ، که علی رغم گران بودن به راحتی نیز قابل تهیه هستند ، ترکیبات شیمیایی و مضر زیادی وجود دارد.

از طرفی دیگر ، شما می توانید به راحتی محصولی خانگی ، درمانی طبیعی و دست ساز خودتان را امتحان نمایید. این نوع از محصولات قطعا تاثیری بهتر از محصولات تجاری خواهند داشت. یکی از بهترین موادی که در زمینه پوست و زیبایی موثر واقع می شود ، جوش شیرین است .

دو قاشق غذاخوری جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا مخلوطی خمیر مانند بدست آید. سپس این ماده را به پوست خود بزنید و اجازه دهید 15 دقیقه استراحت کند ، بعد پوست را با آب سرد بشویید.

علاوه بر جوش شیرین ، مواد دیگری نیز هستند که برای بستن منافذ پوست و دیگر مشکلات پوستی بسیار مفید خواهند بود :

سفیده ی تخم مرغ و آب لیمو سفیده ی دو عدد تخم مرغ را با چند قطره آب لیمو مخلوط کنید و به همین سادگی ماسک خانگی شما آماده است . این ماسک را به پوست بزنید و صبر کنید تا بعد از چند دقیقه خشک شود، سپس آن را با آب سرد بشویید. با این روش ، پوست شما سفت شده ، منافذ آن بسته می شود و در نتیجه چربی بیش از حد و سلول های مرده از بین می روند.

بادام و آب لیمو ترش در یک ظرف کوچک کمی آب بریزید و چند بادام را در آن قرار دهید . اجازه دهید تا صبح روز بعد بادام ها خیس بخورند ، سپس آنها را خمیر کنید . یک قاشق چایخوری آبلیمو به این خمیر اضافه نموده و ماسک را به پوست خود بزنید. برای اثر بخشی بهتر ، اجازه دهید نیم ساعت روی پوست بماند، بعد با آب سرد بشویید.

گوجه فرنگی و آب لیمو ترش به کمی آب گوجه فرنگی چند قطره آب لیمو ترش اضافه کنید و این مخلوط را با یک تکه پنبه روی پوست خود بزنید. بعد از گذشت 15 دقیقه آن را از روی پوست بشویید. گوجه فرنگی مثل یک ماده ی قابض عمل می کند و آب لیمو چربی اضافه ی پوست را از بین می برد. این ماسک همچنین به سفت و بسته شدن منافذ پوست کمک می کند.

خیار ، لیمو و گلاب خیار را پوست بگیرید ، گوشت آن را بتراشید و چند قطره آبلیمو و یک قاشق چایخوری گلاب به آن اضافه کنید. این مخلوط را روی یک تکه پارچه تمیز بریزید ، آن را تا کنید و روی پوست قرار دهید. سپس صورت خود را با آب سرد بشویید.

لیمو و آب آناناس در نصف فنجان آب آناناس ، آب نصف لیمو را اضافه کنید . تکه پارچه ای که مخصوص صورت خودتان است را در این محلول قرار دهید تا مایع را جذب کند. سپس پارچه را روی صورت خود بگذارید . بعد از گذشت پنج دقیقه پوست خود را با آب سرد بشویید. آناناس حاوی آنزیم هایی است که پوست را پاکسازی و سفت می کنند.