امروز در این بخش از سایت مه شو می خواهیم به روش های نه گفتن در شرایط خاص بپردازیم با ما همراه شوید.

سناریو

سه شنبه با هم شام می خوریم، فقط خودمان هستیم با چند تا از دوستان.

اینجا چه اتفاقی افتاده است: چند تا از دوستان یعنی چه؟ بعضی ها با خودخواهی تمام عده ای را دعوت می کنند بدون اینکه متوجه باشند آیا شما تمایلی به گذراندن وقت خود با آن ها را دارید یا خیر. در این حالت مجبورید با دوستانی شام بخورید که هیچ تمایلی به مصاحبت و همنشینی با آن ها ندارید.

پاسخ: چه کسانی قرار است بیایند؟

هشدار: وقتی با کسان دیگری که دعوت شدهاند هیج آشنایی ندارید، از خیر جشن و مهمانی بگذرید و بهتر است اصلا نروید.

شما دعوت شده اید

محبوب بودن، مورد توجه دیگران واقع شدن، غرق در دعوت دیگران برای رفتن به عروسی، مهمانی های مختلف شام و ناهار بودن بسیار لذت بخشی است. در این شرایط نه تنها از روحیه شاد و خوبی برخوردار خواهید بود بلکه با افراد جدیدی هم آشنا می شوید، با این حال شرکت کردن در تمامی مهمانی ها گاهی غیرممکن است. وقتی برای میزبانی، حضور شما در مهمانی اش مهم است، خیلی آسان نیست که به او بگوئید نمی توانید مثلاً اگر قرار باشد در مهمانی فارغ التحصیلی پسرش و یا جشن تولد مادرش شرکت کنید. در دنیای دعوت ها بهتر است این نکته را مدنظر قرار دهید از این به بعد تنها دعوتهایی را بپذیرید که اهمیت زیادی برای شما داشته باشند و برایتان دو اهله دست هستند.

* سناریو

«موافقی شب سال نو را با هم بگذرانیم»؟

اینجا چه اتفاقی افتاده است: شب سال نو، شبی است که به هر حال نیازمند تدارکاتی است حتی اگر آن را دوست هم نداشته باشید اما به هر حالی باید در این شب شاد باشید و خوش بگذرانید. اینکه کسی شما را تحت فشار بگذارد تا این شب را حتماً جشن بگیرید باعث می شود تا در مورد افرادی که دوست دارید به جشنتان بیایند سردرگم شوید و یا شاید هم اصلاً تمایلی به مهمانی دادن نداشته باشید.

پاسخ: «نه، امسال ترجیح می دهم تنها در خانه باشم» و یا «فعلاً خیلی زود است که بخواهم برای آن شب تصمیم بگیرم».

هشدار: اینکه می خواهید برای تعطیلاتتان چگونه تصمیم گیری کنید. نیازی به توضیح ندارد.