استفاده از چه نوع آبی برای شستشوی موهای سر مفید است؟

آبهای مفید برای موها: آبهای سنگین مفید به آبهایی گفته می شود، که مصرف آنها نه تنها ضرری برای موها ندارد، بلکه خود به منزله دارویی برای تقویت مو محسوب می شوند، از اینرو می توان آنها را آبهای دارویی نیز نامید.

آبهای طبیعی که دارای ترکیبات موادی باشند، که این عناصر در ساختمان (ارگانیزم) مو بکار رفته باشند مانند گوگرد برای موها بسیار مفید و لازم هستند.

از آبهای معدنی سنگین مفید می توان از آبهای گوگرددار نام برد، یعنی آبهایی که از مسیر معادن گوگردی عبورکرده، این عنصر معدنی را در خود حل نموده، به همراه خود می برند.

کسانی که برای گردش و مسافرت به شهرستان ها می روند، بهتر است، حداقل سالی یک بار هم که شده به نواحی که دارای این چنین آبهای معدنی هستند رفته موهای خود را با آن شستشو دهند، تا بطور طبیعی موها را تقویت کرده باشند. افرادی که در مجاورت چنین آبهایی زندگی می کنند، می توانند برای همیشه از مزایای آن، برای تقویت موها برخوردار باشند.

از جمله این نوع آبها و چشمه های آب معدنی جاری در میهنمان که برای سلامتی موها مفید بوده، برای افرادی که دارای ریزش مو هستند، معالج می باشند، می توان از آب قطور نام برد که در آذربایجان شرقی، منطقه اردبیل قراردارد. البته در دیگر نقاط ایران هم، چنین آبهائی یافت می شود، که برای تشخیص آنها می توان از استشمام بوی تند گوگرد متوجه آن شد، در ضمن توجه به این مطلب ضروریست، که اگر هنگام استفاده از این آبهای معدنی ، شخص به دهانه ی فوران آب نزدیک شود، حالت خفگی، به او دست خواهد داد.

بعضی از این آبهای معدنی، به قدری آغشته به مواد گوگردی هستند، که برخی از فلزات زیتنی روکش شده مانند دستبند، گردن بند یا انگشتری، که بر دست و گردن شخص استفاده کننده می باشند، در اثر تماس با این نوع آبها تغییر رنگ داده از حیز انتفاع ساقط می شوند، لازم به تذکر است، که هنگام تصمیم به استفاده از چنین آبهایی، بهتر است، قبلاً حمام کرده، پوست سر و موها را تمیز نمود تا اثر درمان این آبها بر روی پوست سر و بدن ، همچنین موها بهتر انجام گیرد.