مشکل سفیدی زودرس مو در دنیای امروز به اندازه ی سرفه و سرماخوردگی شایع است و حتی بسیاری از جوانان قبل از سی سالگی موهای سفید ، به تعداد چشمگیر ، دارند . پایه ی این مشکل را نمی توان تنها ژنتیک در نظر گرفت . دلایل مختلفی وجود دارند که موجب سفیدی زودرس مو می شوند.

اولین و مهمترین دلیل سفیدی زودرس مو رژیم غذایی نامتعادل می باشد . اگر زیاد فست فود می خورید ، در وعده های غذایی شما همیشه آرد بکار رفته و نوشیدنی های پر شکر می نوشید ، احتمالا پوست و موی چندان سالمی هم ندارید . رژیم غذایی سرشار از ویتامین B12 ، آهن و امگا3 برای موها ضروری است . پس نیاز دارید میزان مناسبی از سالادهای تازه ، گوشت قرمز ، ماهی و مرغ ، میوه و سبزیجات را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید . از نوشیدنی های الکلی نیز بپرهیزید و به جای آن از آبلیموی تازه ، آب نارگیل و آبمیوه های تازه استفاده نمایید .

زندگی امروزه ما همچنین سرشار از استرس است و گویی هیچ راه فراری از آن وجود ندارد . اما شما نیازمند راهکارها و تکنیک هایی برای جوانسازی و استراحت مغز خود هستید . می توانید به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش دهید ، یک سرگرمی برای اوقات فراغت خود در نظر بگیرید، ورزش کنید ، سراغ یوگا بروید و یا فعالیت های مثبتی داشته باشید که آرامش را به ذهن شما باز می گردانند .

و در آخر شما همیشه باید سیستم ایمنی بدن خود را ، برای مبارزه با عفونت ها و بیماری ، قدرتمند نگه دارید . اگر خیلی تب می کنید ، سرما می خورید و یا بیماری های دیگر دارید ، در برابر سفیدی زودرس مو آسیب پذیر هستید . پس این موارد را تحت کنترل بگیرید و میزان مناسبی از مکمل های غذایی را مصرف نمایید .

چطور از سفید زودرس مو جلوگیری کنیم

اگر برنامه ی منظمی برای حفاظت از موهای خود ندارید ، همین حالا برای خود برنامه ریزی کنید. زیرا وقت آن رسیده که به سلامت موها توجه بیشتری نشان دهید و به جای آنکه فقط در مهمانی ها فکر سلامت مو باشید ، زیبایی همیشگی را به موهای خود بازگردانید . در این قسمت چند مطلب را برای بازگرداندن سلامتی به موها مطرح می کنیم :

روغن نارگیل

ترکیب روغن نارگیل و آبلیمو به تیره شدن موها کمک می کند . ترکیب این دو ماده با یکدیگر واکنش های شیمیایی را در پی دارد که موها را ، بعد از گذشت یه دوره ی زمانی ، تیره تر می نماید .

چای سیاه

چای سیاه ماده ی موثر دیگری است که از سفیدی مو جلوگیری می نماید . می توانید از آن برای آبکشی بعد از شامپو استفاده کنید و یا از خود چای سیاه شامپو و ماسک مو بسازید . تقریبا دویست میلی لیتر چای دم شده را مثل کاندیشنر بدون نیاز به شست و شو روی موها بعد از شامپو استفاده نمایید . همچنین می توانید برگهای چای سیاه را دو ساعت در آب گرم بخیسانید ، آن را له کنید تا خمیری شکل شوند . به این خمیر آبلیمو اضافه نمایید و مثل ماسک به موها بزنید . بعد از چهل دقیقه موها را بشویید .

ترکیب گیاهی

یک جوشانده ی گیاهی به خوبی می تواند سفیدی مو را به تعویق بیاندازد و تهیه ی آن نیز بسیار ساده است . یک قاشق غذاخوری پودر آمله ، دو قاشق غذاخوری چای سیاه ، یک قاشق غذاخوری قهوه و یک تکه پوست درخت گردو را در دو لیتر آب بریزید و روی حرارت ملایم به مدت سی دقیقه بجوشانید . اجازه دهید جوشانده خنک شود و سپس آن را در یک بطری اسپری دار بریزید . این محلول را سی دقیقه قبل از حمام و شامپو به ریشه ی موها اسپری نمایید . با این جوشانده قطعا تفاوت را در رنگ موهای خود احساس خواهید کرد .