ورزش پیوسته می تواند چربی های شکم را با سرعت بالا آب کند و شامل تمرینات ورزشی برای سی تا شست ثانیه با حداکثر توان شماست و به منظور سوختن قند انبار شده در بدن (گلیکوژن) انجام می پذیرد. در ادامه ی این تمرینات سنگین ، سی تا شست ثانیه تمرینات ورزشی با تاثیر کمتر و برای ریکاوری بدن برای شخص در نظر گرفته می شود. این نوع از ورزش باعث می شود بدن برای تامین انرژی ضروری ، تمام سی و شش ساعت ادامه را از سوخت قند های انبار شده استفاده کند.

شما تنها به سه تا شش سری ، برای سی تا شست ثانیه و سه بار در هفته ، از ورزش پیوسته نیاز دارید تا تغییر و بهبود را در بدن خود حس کنید. بیشتر ورزش کردن همیشه مفید نیست. مطمئن شوید بدن به میزان کافی استراحت می کند.

ورزش پیوسته مجموعه ای از بهترین تمرینات قدرتی و هوازی است

ورزش های قدرت و استقامت

اولین پاسخ های هورمونی در بدن به ورزش های قدرت و استقامت شامل بالا رفتن سطح هورمون های رشد می شود. این هورمون برای سوخت و ساز چربی ضروری است . همچنین سیگنال های توسط این هورمون به آنزیم های چربی سوزی ، مبنی بر بهبود بافت ماهیچه ای ، فرستاده می شود. هورمون رشد موقع خواب بیشترین فراوانی را در بدن دارد و این مقدار برابر با زمانی است که تمرینات ورزشی فشرده انجام می دهیم.

ورزش های قدرتی میزان سازگاری گلوکز را افزایش داده و حساسیت بیشتری به گیرنده های انسولین می بخشند . این تمرینات به بدن شما اجازه می دهد به یک سوزاننده چربی به جای قند تبدیل شود. این نوع از تمرینات همچنین سوخت و ساز بدن را بعد از ورزش، نسبت به ورزش ایروبیک ، در سطح بالایی نگه می دارند. علاوه بر ماهیچه های بدون چربی ، ورزش پیوسته تراکم استخوان را افزایش می دهد.

تمرینات هوازی ، ایروبیک

فواید زیادی در ارتباط با ورزش ایروبیک وجود دارد ، البته موارد منفی هم کم نیست. ورزش های هوازی میزان استراحت ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و در جوان ماندن مغز ، افزایش گردش خون در ناحیه ی مغز و سم زدایی موثر است .

اما ورزش های هوازی سطح تستوسترون را در بدن کاهش داده ، سیستم ایمنی بدن را بعد از ورزش تضعیف کرده و میزان هورمون استرس (کورتیزول ) را نیز افزایش می دهد. افزایش سطح هورمون استرس با افزایش اشتها همراه خواهد بود ، ذخیره ی چربی را افزایش خواهد داد و بازسازی بعد از ورزش را کند می کند.